خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1374 / کتاب «مرد بحران ها»

  • چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۷۴

چهار‌شنبه 15  شهریور  1374  //10  ربیع‌الثانی 1416   //6  سپتامبر1995

 

محمد، محسن، آشیخ حسین، احمد و محسن هاشمیان برای حل مشکل مسأله مالیات ماشین‌های شرکت پسته آمدند و استمداد کردند. با اخوی محمد، دربارة مسایل تنظیم بازار مذاکره کردیم.

آقای [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نیرو] آمد. گزارش مذاکرات برای خرید توربین‌ها و بویلرهای نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و آبی را داد و اعلام آمادگی برای سرعت عمل در تکمیل سدها کرد. در مورد وام ژاپن برای سد کارون مذاکره شد.

[آقای محمدرضا امیرخیزی]، نماینده ایران در مقر سازمان ملل در وین و [آقای مرتضی رحیمی]، سفیرمان در یمن برای خداحافظی و کسب نظر آمدند. آقاسیدعلی محقق[داماد]، برای تشکر از کمک به اعزام برای معالجه آمد؛ دچار ویروس هپاتیت، ولی غیرفعال است. باید مراقبت کند. اوضاع قم را نیز ‌گفت و اظهار نگرانی کرد که طلاب بااستعداد، خیلی زود جذب کارها می‌شوند و افراد خوش‏استعداد کمتر در حوزه می‌مانند. برای تجهیز بیمارستانی که در قم می‌سازد، استمداد کرد.

عصر آقایان میرزاده، [رییس سازمان برنامه و بودجه] و محمدخان، [وزیر امور اقتصادی و دارایی] آمدند و مصوبات کمیته مربوطه را در خصوص کیفیت گرفتن مابه‌التفاوت آوردند.آقای نوربخش، [رئیس‏ کل بانک مرکزی]، تلفنی خبر توافق در مذاکرات در خصوص فاز اول قرارداد متروی تهران با چین را داد.