خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۷۳

سه‌شنبه 10 خرداد 1373 //20 ذیحجه 1414 // 31 می 1994

 صبح اول وقت، دکتر پورمقدس و دکتر اسفندیاری از اصفهان آمدند که قبل از سفر من

تذکراتی بدهند. می‌خواهند برای صرفه‌جویی، بعضی از نیروهای سایر بیمارستان‌ها را به بیمارستان جدیدالتأسیس بیاورند و اخیراً بعضی‌ها مخالفت می‌کنند.

برای افتتاح دانشکده جدید معدن که وزارت معادن و فلزات، برای دانشگاه ساخته است، به دانشگاه صنعتی امیرکبیر رفتیم. از آزمایشگاه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی و کتابخانه بازدید کردیم. در آمفی‌تئاتر توضیحات دادند. در دفتر دانشگاه هم لدی‌الورود، [آقای محمدحسین سلیمی‌نمین]، رییس دانشگاه و همچنین رییس دفتر نمایندگی رهبری و آقای [سیدکمال‌الدین] نیک‌روش، [استاد دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر]، توضیحات دادند و نیازها را گفتند. از ساختمان نیمه‌تمامی هم بازدید کردیم و وعده تسریع در پرداخت اعتبارات را دادیم. در اجتماع دانشجویان و اساتید شرکت کردم. خیرمقدم و سخنرانی و
جواب سئوالات داشتیم.[1]

به دفترم رفتم. تا ظهر کارها را انجام دادم. عصر مصاحبه‌ای با رادیو در مورد ایام پانزده خرداد انجام دادم.[2] شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. دربارة وضع دانشگاه‌های معتبر بحث شد.

برای مراسم سالگرد تأسیس مجلس شورای اسلامی، به مجلس رفتیم. ابتدا در جمع نمایندگان، به اظهارات ده نفر از آنها گوش دادم. سپس آقای ناطق نوری، [رییس مجلس]، خیرمقدم گفت و من توضیحات دادم. سپس نماز جماعت خواندیم و شام خوردیم؛ با مراجعات فراوان نمایندگان. شب به خانه آمدم.

 

 

[1] - متن کامل سخنرانی و پاسخ به سؤالات دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، به جهت اهمیت در بخش ضمایم همین کتاب به چاپ رسیده است.

[2] - رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، مصاحبه‌های 1373، دفتر نشر معارف انقلاب، 1395.