خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۳

سهشنبه 27 اردیبهشت 1373 //6 ذیحجه 1414 // 17 می 1994

 

دیشب به طور مکرر خوابهای وحشتناک میدیدم و خوب نخوابیدم. ساعت نُه صبح در دفترم بودم. [آقای جواد منصوری]، سفیرمان در پاکستان آمد. از استحکام دولت خانم [بی‌نظیر] بوتو و تمایل آنها به کار بیشتر با ایران و نیز ضعف مدیریت رؤسای شیعه در پاکستان گفت و برای آینده روابط کسب نظر کرد.

آقای [علی] فلاحیان، [وزیر اطلاعات] آمد. از کشف تجارت وزارت اطلاعات با عراق با نفت و کالا و توقیف شدن کشتیهایشان ناراحت است و از سپاه و دفتر رهبری که مسأله را دامن میزنند، شکایت دارد. برای حل مشکل استمداد کرد. در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم مطرح است. تذکراتی دادم. بنا شد رسیدگی کنیم.

آقای [رضا] امراللهی، [رییس سازمان انرژی اتمی] آمد و برای اجرای پروژههای نیروگاههای هستهای چینی و روسی و خرید اورانیوم استمداد کرد. مدعی است که به زودی دادگاههای آلمان، در مورد نیروگاه بوشهر، به نفع ما رأی خواهند داد.

عصر اخوی محمد، [قائم‌مقام وزیر امور خارجه] آمد. گزارش سفر به آفریقای جنوبی را داد. در مورد کتابی که یک ایرانی، علیه انقلاب اسلامی ایران در آلمان نوشته و چاپ کرده و اخیراً برای اصلاح آن پول خواسته است، صحبت شد. قرار شد، اعتنا نکنیم؛ چون ممکن است، هم پول بگیرد و هم به گونهای کتاب را دیگران منتشر کنند.

هیأت پاکستانی آمدند. در مورد فعالیتهای کمیسیون مشترک صحبت شد. شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. چند مصوبه داشتیم. همچنین در این جلسه، پیشنهاد تأسیس دانشکده حدیث که از طرف آقای ریشهری رسیده بود، تصویب شد.