خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۷۳

 پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1373 16 ذیقعده 1414 28 آوریل 1994

 

اول وقت برای بازدید از نمایشگاه صنایع برق و معدن و صنعت و طرحهای فرهنگستانها، به محل نمایشگاه بینالمللی تهران رفتیم. در نمایشگاه صنایع برق، موارد بسیارمهم و قابل‌توجهی از پیشرفت خودکفایی و تکنولوژیها در تولید، انتقال و توزیع برق دیدیم. پیشرفت‌کار و کم‌شدن هزینههای ارزی طرحها، به خصوص در برق‌آبی حیرتانگیز است.

در نمایشگاه صنایع ساختمانی، سالن سنگها، سرامیک، موزاییک، کاشی و سایر مصالح ساختمانی هم نمودهایی از توسعه کار صنایع سنگ و کاشی و شیرآلات را دیدیم. نتیجه مسابقه طرحهای فرهنگستانها را هم که در مرحله آخر داوری است، شنیدیم. از ماکت طرحها بازدید کردیم؛ اکثراً خوب است. به خانه برگشتم. تا عصر به مطالعه و استراحت گذشت.

محسن آمد. گزارش کار مترو و اختلاف‌نظرش با آقای [اصغر] ابراهیمی، [مدیرعامل شرکت متروی تهران] را داد. قرار شد در جلسه مجمع عمومی شرکت مترو، بررسی و قضاوت شود. راجع به دانشگاه یاسر صحبت شد.

شب آقای [محمود] واعظی، [معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه]، اطلاع داد که وزارت امور خارجه انگلیس، با احضار نماینده ایران، مدعی همکاری نیروهای اطلاعاتی ایران با شورشیان ایرلند شمالی شده و اعتراض کردهاند. ضمناً یک شنود نیرومند هم در سفارتخانه ما پیدا شده است. دربارة جواب، نظرخواست که راهنمایی کردم. امشب قرار بود به استقبال رییس‌جمهور مالی، به فرودگاه مهرآباد برویم؛ چون دیروقت وارد میشود، قرار شد دکتر حبیبی برود.