خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • سه شنبه ۴ بهمن ۱۳۷۳

سه‌شنبه 4 بهمن 1373 //22 شعبان 1415 //24 ژانویه 1995

 

برای بازدید از نمایشگاه و افتتاح سومین ستاد بازسازی به مرکز سپاه رفتم. عمده
کارهایی را که بخش‌های مختلف سپاه در پیمانکاری‌ها انجام داده‌اند، به نمایش گذاشته‌اند؛ ده‌ها طرح بزرگ و کوچک در سد و راه و کشاورزی و صنعت؛ خوب کار کرده‌اند و از ماشین‌آلات و نیروهای سپاه، خوب استفاده شده و نیروهای خوبی تربیت شده‌اند. ارزان‌تر از پیمانکارهای دیگر، می‌توانند کار انجام دهند و هنوز هم ظرفیت خالی دارند. بازدید، بیش از شش ساعت طول کشید. جوایز را دادم و برایشان صحبت تشویق‌آمیز کردم.[1] ناهار هم همان‌جا خوردیم.

عصر دکتر [محمدحسین] عادلی آمد. پیشنهادهایی برای تحرک بیشتر در سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) ارائه داد. شب شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. دربارة دانشگاه تربیت مدرس، بحث و توافقی به وجود آمد. فاطی آمد. برای تهیه تجهیزات بیمارستان کلیوی، عازم آلمان است.

 

[1] - در بخشی از این سخنرانی آمده است: «پس از پایان جنگ تحمیلی، برنامه‌ریزی برای شرکت نیروهای متعهد و متخصص سپاه پاسداران در سازندگی کشور ضروری بود. اگر نیروهای خلاق و پرانرژی سپاه در فعالیت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی کشور وارد نمی‌شدند، توان بالایی از قدرت سازندگی کشور به‌هدر می‌رفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بهره‌گیری از 1300 نفر نیروی انسانی و 3450 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، تاکنون قراردادهایی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی به‌ارزش 1080 میلیارد ریال با سازمان‌های مختلف امضا کرده است. سپاه پاسداران با توان بالای خود و با قیمت‌های مناسبی که برای خدمات خود تعیین کرده می‌تواند در مناقصه‌های بزرگ پیمانکاران بین‌المللی نیز برنده شود. این نهاد مقدس که در همه صحنه‌های انقلاب و به ویژه در دوران دفاع مقدس حضور فعال و موفقی داشت، امروز نیز با اجرای طرح‌های بزرگ، دستاوردهای اقتصادی درخشانی برای نظام اسلامی به‌ارمغان آورده است. راه درستی که با رهنمودهای فرمانده کل قوا برای مشارکت سپاه سازندگی کشور انتخاب شده و در مدت کوتاهی به نتایج خوبی نیز منجر شده است، نوید آینده‌ای روشن و خدمات گسترده‌تری را به مردم مسلمان ایران می‌دهد.» رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های 1373، دفتر نشر معارف انقلاب، 1395.