خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • پنجشنبه ۱ دی ۱۳۷۳

پنج‌شنبه 1 دی 1373 // 18 رجب 1415// 22 دسامبر 1994

 

پیش از ظهر ملاقات نگذاشته بودند که به کارهای جاری برسم. ظهر آقای [اصغر] ابراهیمی، [مدیرعامل شرکت مترو] آمد. گزارش وضع متروی تهران و پیشرفت مذاکرات با چین برای خرید تجهیزات را داد؛ گفت دو سه روز دیگر برای تکمیل مذاکرات و امضای قراردادها می‌آیند. مدعی شد که جریان‌هایی دارند تلاش می‌کنند که تجهیزات را از اروپا بخرند و اظهار نگرانی کرد. گفتم دیگران همین حرف را در مورد خودش می‌زنند که انکار کرد. تأکید کردم که مذاکرات با چین ادامه یابد و خواستم اولویت‌های مصوب مجمع عمومی را در اجرا مراعات کنند و نیز کارهای متفرقه را به شرکت مستقلی واگذار نمایند.

آقای [محسن] رفیق‌دوست، [رییس بنیاد مستضعفان و جانباران] آمد. ناراضی بود که حکمش را دو ساله و شفاهی داده‌اند. برای سرعت باز شدن اعتبارات کالاهای اساسی وارداتی‌اش استمداد کرد. از استخر استفاده کردم. هنوز درد کوفتگی اسب‌سواری شنبه گذشته را دارم. بعد از شنا بهتر شد؛ چون در آب گرم شنا کردم.

قبل از غروب به خانه آمدم. سر شب، آقای [علی] لاریجانی، مدیر صداوسیما آمد. دربارة مسئولان و کیفیت برگزاری مصاحبه دوشنبه، نظرم را گرفت و از سیاست تندروی و شعاری کشور اظهار نگرانی کرد که مشکلاتی آفریده است و در آینده خطراتی می‌تواند داشته باشد.

در گزارش‌ها، حمله محدود یمن به مرز عربستان سعودی و ادامه حملات نظامی روسیه به شهر گروزنی، مرکز چچن مهم است.