خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • شنبه ۱۲ آذر ۱۳۷۳

شنبه 12 آذر 1373 29 جمادی‌الثانی 1415// 3 دسامبر 1994

 

تا ساعت نُه ونیم صبح، در دفترم کارها انجام شد. سپس برای شرکت در جلسه ختم مرحوم اراکی که از طرف رهبری برپا بود، به مسجد شهید مطهری رفتیم. قبل از آمدن ایشان، من جلسه را ترک کردم؛ معمولاً سعی می‌کنیم، در این‌گونه جلسات همزمان نباشیم به خاطر مسائل امنیتی.

آقای [علی] آقامحمدی آمد. گزارش سفر به لندن و مذاکره با مسئولان انگلیسی دربارة عراق و مسائل خاورمیانه در رابطه دو کشور را داد. گفته‌اند که تحریم عراق را غیرمؤثر ببینند. گفت جریان اسلامی عراق در انگلیس فعال نیست و موقعیت خوبی ندارد.

آقای محمدزاده اهوازی آمد و برای طرح‌هایی کمک خواست که به نظر غیرمعقول است؛ مثل طرح مدینه فاضله با ارقام نجومی؛ با محسن هم صحبت کرده و محسن هم حرف‌هایش را غیرقابل‌توجیه دیده است. سفیر جدیدمان در سودان برای کسب نظر و خداحافظی آمد؛ توضیحاتی دادم. [آقای مرتضی بانک] استاندار کرمان آمد. گزارشی از وضع امنیت، کشاورزی، صنایع، آب، تنظیم بازار و روابط سیاسی داد. به نظرم آمد که هنوز مسلط برکار نیست.

عصر در جلسه هیأت دولت، تبصره‌های بودجه را تکمیل کردیم و تصمیم گرفتیم که در برنامه دوم، تمام کارمندان متأهل را صاحب منزل کنیم. اسامی جمعی از علما به عنوان افرادی که دارای صلاحیت مرجعیت هستند، از سوی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز منتشر شده است؛ آیت‌الله خامنه‌ای را هم در لیست گنجانده‌اند. این باعث خوشحالی علاقه‌مندان به رهبری و باعث خشم دیگران شده است