خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • جمعه ۴ آذر ۱۳۷۳

 

جمعه 4 آذر 1373 21 جمادی‌الثانی 1415//25 نوامبر 1994

 

امروز در خانه بودم. عفت برای مراسم سپاه پاسداران به مناسبت هفته زن رفت. ظهر بچه‌ها جمع بودند. تقریباً یکسره تا شب و این لحظه ساعت ده‌ونیم- باران داشتیم. ظهر بچه‌ها جمع بودند. در چند نقطه کشور سیل داشتیم. با مطالعه گزارش‌ها، قسمتی از وقت گرفته شد و قسمتی را صرف مطالعه کتاب اصول آیت‌الله سیستانی کردم. مقدمه کتاب «الرافد»[1] که تقریر درس ایشان است را خواندم. به نظرم رسید، نوآوری‌های خوب و دقیقی دارند.

عصر با محسن، [مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب]، دربارة تنظیم آثار خاطراتم صحبت شد. معتقد است که با کمی اصلاح، دفاتر خاطرات روزانه قابل نشر است؛ مشکل ذکر اسم و مطالب مربوط به اشخاص یا حوادث مهم سیاسی یا نظامی است. گفت مجموعه اقدامات عمرانی که در دوره مسئولیت من انجام شده است، جمع‌آوری و در کامپیوتر ضبط می‌شود.

در مورد برنامه تأسیس هزار فروشگاه زنجیره‌ای صحبت شد. محسن گزارش تحقیقاتی دفتر بازرسی ویژه [رییس‌جمهور] را که در گذشته به دستور من انجام داده است، داد و قرار شد از آن در اساسنامه استفاده شود. شب هم بعضی از بستگان آمدند و قسمتی از وقت را هم به تماشای تلویزیون نشستم.

 

[1] - کتاب الرافد فی الاصول، تألیف آقای سید منیر سید عدنان القطیفی، تقریر درس اصول آیت‌الله سیستانی است که در یک (جلد به زبان عربی منتشر شده و حاوی ارزش و جایگاه علم اصول در مکتب امامیه، ادوار فکر اصولی و مواردی از این دست است.