خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • جمعه ۱۳ آبان ۱۳۷۳

جمعه 13 آبان 1373 29 جمادی‌الاول 1415// 4 نوامبر 1994

 

برای اقامه جمعه به دانشگاه تهران رفتم. در خطبه اول انتقاد شدیدی از بعضی جریان‌های سیاسی کشور کردم که با طرح مسائل انحرافی، به نوعی در مبارزه با گرانی اخلال می‌کنند.[1]

عصر آقای دکتر [علیرضا] مرندی، [وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی]، اطلاع داد که حال آقای اراکی که اخیراً رو به بهبود بود، دوباره به وخامت می‌رود و احتمالاً سکته خفیف مغزی هم پیش آمده است. ظهر بچه‌ها جمع بودند. از عصر باران شروع شد.

 

[1] - آقای هاشمی، در خطبه اول به تحلیل‌های شبهه‌انگیز دربارة مبارزه با گران‌فروشی که آن را حرکتی موقتی برای وارد آوردن شوک به بازار می‌دانند، خام و شیطنت‌آمیز دانست و گفت: «استقبال فوق‌العاده مردم، بیانگر ضرورت پیگیری جدی این اقدام است. ما با سود و درآمد از راه تجارت مخالف نیستیم و همه مقدمات را برای کسب سود عادلانه فراهم کردیم، اما مخالف سود ظالمانه در تجارت هستیم. مبارزه با گرانفروشی تا زمان اسلامی‌شدن بازار و توزیع عادلانه ادامه خواهد یافت و اجرای طرح مبارزه با گران‌فروشی و تعزیرات را به هیچ قیمتی رها نخواهیم کرد.» رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، خطبه‌های جمعه 1373، دفتر نشر معارف انقلاب، 1395.