خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • سه شنبه ۳ آبان ۱۳۷۳

 

 

سه‌شنبه 3 آبان 1373 19 جمادی‌الاول 1415// 25 اکتبر 1994

 

آقایان [حسین] محلوجی، [وزیر معادن و فلزات] و [یحیی] آل‌اسحاق، [وزیر بازرگانی] برای تعیین قیمت آهن آمدند که ناتمام ماند. [آقای آلفردو انزو]، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی آمد. سیاه پوست بود و یک نفر دورگه و دو نفر سفیدپوست همراهش بودند. توضیحاتی دربارة سیاست رفع تبعیض و محرومیت‌زدایی از اکثریت و تقویت وحدت ملی داد. از ایران برای انتقال تجربه استمداد کرد. از کمک‌های ما در دوران‌مبارزه تشکر نمود. وعدة کمک در تجربه محرومیت‌زدایی و تربیت مدیرها از اقشار محروم دادم.

آقای [مرتضی] مقتدایی آمد. گفت به خاطر خستگی در دیوان عالی کشور به دادستانی کل رفته است. خواست که به ستاد مبارزه با مواد مخدر و قانونمندکردن آن توجه بشود. راهی برای رفع مشکل مدعیان زمین‌های کنگان ارائه داد و برای مهدکودک [فرزندان] زندانیان کمک خواست.

آقای فرجی، رییس دفتر آقای یزدی آمد. از هماهنگی من و ایشان تمجید کرد و مقداری از علاقه‌های آقای یزدی نسبت به من و سیاست هماهنگی ایشان با دولت گفت و خواست که نظارت بر صداوسیما را تقویت کنیم.

عصر شورای عالی اداری جلسه داشت. دو مصوبه ادغامی برای زیرمجموعه وزارت راه و ترابری داشتیم. آقای غرضی، [وزیر پُست و تلگراف و تلفن] آمد و از مصوبه مجلس در مورد نرخ پالس تلفن شکایت نمود. به آقای حبیبی، تلفنی در خصوص مخالفت با قانون اساسی، تذکر دادم. برنامه سفر به ترکمنستان را تنظیم کردیم.