خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۷۳

یکشنبه 21 فروردین 1373 28 شوال 1414 //10 آوریل 1994

 

 آقای سراج [الدین موسوی]، فرمانده سابق کمیته آمد. گزارش اقدامات فرهنگی در دوران مأموریت در پاکستان را داد و برای تکمیل بیمارستان و دانشگاه و... کمک خواست. آقای نواب آمد. برای مرکز علوم اسلامی قم استمداد کرد. خواستار توضیح بیشتر در مورد کارهای بزرگ عمرانی شد.

آقای بشارتی، وزیر کشور آمد. گفتم اشتباهات روزنامهها در مورد نقل خبر تصمیم به جمعآوری آنتنهای ماهوارهها را اصلاح کند و با صراحت بگوید که در هیأت دولت تصویب نشده است. دربارة استانداران کرمان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری صحبت شد. آقایان [یحیی] رحیم صفوی و [محمدباقر] ذوالقدر آمدند و برای ساخت مسکن برای پاسداران بی‌مسکن استمداد کردند.

عصر آقای محسن رضایی، [فرمانده کل سپاه پاسداران]، گزارش تندرویهای یک گروه انشعابی از حزبالله لبنان را داد که ممکن است، باعث مشکلاتی برای جنبش حزب الله شود. هیأت دولت جلسه داشت. دربارة سهم بخشهای مختلف از تسهیلات بانکی و نرخ سود سپردهها و تسهیلات و صادرات و واردات بحث شد.

شب میهمان رهبری بودم. دربارة سد پانزده خرداد قم، مسأله حج و نظرات شورای عالی امنیت ملی، دربارة کیفیت برخورد با سرسختی‌های سعودیها و... مذاکره کردیم.