خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۷۳

 

دوشنبه 28 شهریور 1373 //12 ربیع‌الثانی 1415// 19 سپتامبر 1994

 

مطابق معمول دوشنبه‌ها، بیشتر وقت به ملاقات با نمایندگان مجلس گذشت. آقای [ابراهیم] صراف، نماینده مرند آمد. از وفاداری خودش و مردم مرند نسبت به من و دولت گفت و از نحوه واردات و معاملات با ارمنستان و نخجوان گزارش داد و برای امور عمرانی استمداد کرد.

سپس [آقایان کامل عابدین‌زاده و محمد عباس‌پور]، نمایندگان خوی و ماکو آمدند و برای احیای بازارچه‌های مرزی و فرودگاه استمداد کردند. [آقای رجب رحمانی]، نماینده تاکستان، همراه با فرماندار آمدند. برای حفر کانال آب جهت تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی و انضمام تاکستان به تهران، همراه با قزوین و کمک به صادرات مویز و تسریع در راه‌اندازی بیمارستان استمداد کردند.

[آقای محمود عطارزاده]، نماینده سمیرم همراه با امام‌جمعه آمد. گزارش جامعی از وضع امور اقتصادی و فرهنگی و جغرافیایی دادند و برای سرعت ساخت راه اصفهان به یاسوج که از سمیرم می‌گذرد و اجرای طرح گازرسانی و احداث کانال انتقال آب و مجتمع فرهنگی و ساخت مساجد روستاها و سفر من به سمیرم تأکید داشتند. آقای [سیدجلال] ساداتیان، نماینده همدان آمد. وضع سیاسی و اقتصادی استان را گفت و از اجرای طرح‌ها اظهار رضایت کرد و برای ساخت راه آهن استمداد نمود.

آقای [عباسعلی] عمید زنجانی آمد. از مدیریت مجلس و از پاکسازی دوستانش در دانشکده حقوق انتقاد کرد و برای ساختمان جدید برای دانشکده استمداد نمود و خواست که در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، بیشتر شرکت کنم. برای استعفا از مجلس مشورت کرد که مخالفت کردم.

تاجیکستانی‌ها آمدند. معاون رییس‌جمهور، [حاجی‌اکبر] تورجان‌زاده، معاون حزب نهضت اسلامی، از مذاکرات و توافق‌ها و کمک‌های ایران اظهار رضایت کردند. نصیحت کردم که برای اجرای درست توافق‌نامه سعی کنند. دکتر ولایتی و واعظی آمدند و برای

 کمبود بودجه استمداد کردند.

عصر آقای آل اسحاق، [وزیر بازرگانی] آمد و برای جواب سئوال مجلس، مشورت کرد. شورای اقتصاد جلسه داشت؛ قیمت‌های تضمیمنی محصولات کشاورزی را تصویب کردیم. بحث ناتمامی برای قیمت سیمان داشتیم.