خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۷۳

پنج‌شنبه 20 مرداد 1373 //2 ربیع‌الاول 1415// 11 آگوست 1994

 

آقای [محمدجواد] ظریف از وزارت امور خارجه، برای چگونگی برخورد با آرژانتین سئوال داشت. قرار شد در دبیرخانه [شورای عالی امنیت ملی] بررسی شود. با رهبری هم در این باره تلفنی مذاکره شد.

 مهدی، [محمدعلی] هادی و [سیدحسین] موسویان آمدند. راجع به کیفیت مذاکره با امیرعبدالله، ولیعهد عربستان صحبت شد. قرار است، شنبه پیرو مذاکرات مراکش، به دعوت امیرعبدالله، به عربستان بروند.

آقای [محمد محمدی] ری‌شهری، [تؤلیت آستان حضرت عبدالعظیم (س) و نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج] آمد و برای عمران آستان عبدالعظیم و همچنین حل مشکل حج استمداد کرد. آقای [علیرضا] شیخ عطار، سفیرمان در هند آمد؛ برای مسائل مسافرتمان به هند، احداث خط لوله گاز و شرکت در ساخت راه‌آهن بافق و خراسان و ادعای کشمیر در رابطه با پاکستان مذاکره شد.

دکتر عادلی و مدیران ارزی بانک مرکزی آمدند. گزارش مذاکرات برای استهمال معوقه‌ها را دادند. بیش از ده میلیارد دلار تعیین تکلیف شده و باقی‌مانده زیادی ندارد؛ کار مهم و خوبی کرده‌اند.

سپس [غلامحسین کرباسچی]، شهردار تهران آمد و مشترکاً با دکتر عادلی، در مورد انتشار سهام سازندگی برای طرح‌های مهم شهرداری استمداد کردند. عصر به خانه آمدم. کارها را به خانه آوردم.