خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۷۳

سه‌شنبه 11 مرداد 1373 //23 صفر 1415 // 2 آگوست 1994

 

تبلیغات مربوط به انفجار [مرکز یهودیان] آرژانتین کم شده، ولی تمام نشده است. آقای [احمد] شفیعی از وزارت اطلاعات آمد. گزارش وضع پرونده وقار را داد و از دکتر [غلامعلی] افروز، [رییس دانشگاه تهران] گفت.

آقای [مصطفی] میرسلیم، برای برنامه دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد. آقایان [مسعود روغنی] زنجانی، [رییس سازمان برنامه و بودجه] و [علیرضا] مرندی، [وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی] آمدند؛ دربارة سیاست بیمارستان‌سازی بحث شد.

عصر آقای [عطاءالله] مهاجرانی، [معاون حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهور] آمد. در مورد طرح ادغام وزارتخانه‌های صنعتی سئوال کرد؛ برای اظهار در مجلس. شب میهمان آقای ناطق [نوری، رییس مجلس] بودیم. با آقای [محمد] یزدی، [رییس قوه قضاییه]، دربارة ادامه کار ایشان، پس از اتمام این دوره در چند روز آینده، صحبت شد. قرار شده بماند. دربارة مهدی نحوی، متهم به بمب‌گذاری در حرم امام رضا (ع) که دیروز دستگیر شده و امروز مرده است، صحبت کردیم. در درگیری مجروح شده بود.[1] دربارة برنامه دوم توسعه و شکایت آقای [هادی] منافی، [رییس سازمان حفاظت از محیط زیست]، از کسانی که اتهام اعتیاد زده بودند، صحبت شد. دیروقت به خانه آمدم.

 

[1] - در حادثه بمب‌گذاری در حرم امام رضا (ع)، سازمان مجاهدین خلق، (منافقین)، عامل حادثه اعلام شد. هدف آن سازمان از این کار، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی بوده‌است. گویا عامل اصلی بمب‌گذاری، فردی به نام مهدی نحوی، عضو سازمان مجاهدین خلق، (منافقین) بود که محل اختفای او توسط خانواده‌اش اطلاع داده شد. سرانجام در یک کیوسک تلفن به دام افتاد، ولی به طرف نیروها شلیک کرد و پس از مجروح شدن و انتقال به بیمارستان، فوت کرد.