خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۷۲

چهار‌شنبه 2 تیر 1372   | 2 محرم 1414 23 ژوئن 1993

 

آقای [اکبر] ترکان، [وزیر دفاع] آمد. مشکلاتش را با ستاد کل [نیروهای مسلح] و موانع کار را گفت. قرار شد به نحوی مشکل را برای کابینه بعدی حل کنیم؛ قبلاً از طریق محسن پیغام داده بود.

آقای [حمید] میرزاده، [معاون اجرایی رئیس ‌جمهور] آمد. گزارش پیشرفت کار بازسازی در قصرشیرین و موفقیت طرح‌های برداشت آب از رودخانه‌های مرزی را داد؛ این رودخانه‌ها در استان‌های ایلام و کرمانشاه به عراق می‌رود.

آقای [محمدرضا] رحیمی، نماینده سنندج آمد. گزارشی براساس سوءعملکرد استاندار و مسئولان اجرایی استان داد که مدعی است باعث از دست رفتن آراء شده؛ قرار شد بررسی کنیم.[1]

آقای [سیدمصطفی] محقق داماد، [رئیس سازمان بازرسی کل کشور] آمد. گزارش‌هایی در مورد بازرسی سفرهای خارجی و هزینه‌های اضافی ادارات و عدم همکاری دستگاه‌ها با بازرسی داشت. همچنین گزارش و تحلیلی از انتخابات [ریاست ‌جمهوری] و اظهار نگرانی از باند رسالت[2]، با ادعای همکاری تاکتیکی افراطیون راست و چپ را داشت.

اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه [تهران] آمدند. طرح مسقف کردن میدان چمن دانشگاه [تهران] را آوردند. عصر در جلسه هیأت دولت، واگذاری خودرو‌های دولتی به کارکنان را بررسی کردیم و کلیات را تصویب نمودیم.

 

 

[1] - استان کردستان، تنها استانی بود که آرای آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، کمتر از آرای آقای احمد توکلی شده بود.

[2] - روزنامه رسالت که معمولاً دیدگاه‌های جناح راست را منعکس می‌کرد، در سال ۱۳۶۶ توسط جمعی از مخالفین  مهندس‌میرحسین‌موسوی، نخست‌وزیر و اعضای گروه ۹۹ نفر مانند آقایان احمد آذری قمی،  احمد   توکلی و مرتضی ‌نبوی، به صاحب ‌امتیازی  بنیاد رسالت، منتشر شد. گروه ۹۹ نفر، سیاسیونی بودند که علیرغم درخواست بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به مهندس موسوی رأی ندادند. در دوران دفاع مقدس، انتقادهای شدید این روزنامه از عملکرد دولت موسوی، باعث شد تا  حضرت امام خمینی(ره) توزیع آن را در جبهه ممنوع کنند. آقای احمد توکلی، نخستین سردبیر این روزنامه بود که پس از سفر به انگلستان برای ادامه تحصیل، آقای کاظم انبارلویی جانشین وی شد. بعضی از نویسندگان و تحریریه سیاسی این روزنامه را نزدیکان حزب مؤتلفه اسلامی تشکیل می‌دادند.