خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۷۲

 یکشنبه 23 خرداد 1372   |22 ذیحجه 1413 13 ژوئن 1993

 

ساعت هشت ونیم صبح دفترم بودم. آمار قطعی انتخابات اعلان شد: 1/63 درصد من و بقیه، سه نفر دیگر؛ به نظرم آرایم کم و تلخ است.

میثم از وزارت اطلاعات آمد. سیاست برخورد با کشورهای دیگر در ارتباط با وظایف ضدجاسوسی را مشورت کرد و کیس‌هایی از اقدامات خود را گفت. منجمله باند دلال که اخیراً سردسته آنها را به خاطر سوءاستفاده‌ها گرفته‌اند.

تیمسار [رضا] سیف اللهی، [فرمانده نیروی انتظامی] آمد. گزارشی از وضع نیروی انتظامی و خدمات اخیر آنها در انتخابات داد. برای تجهیزات و اعتبارات بیشتر استمداد کرد. آقای [سیدمحمد] اصغری، [نماینده ولی‌فقیه و سرپرست مؤسسه کیهان] آمد. از مشکلاتش در مؤسسه کیهان گفت و خواست کمک کنم که از آنجا برود. پیشنهاد میهمانی دادن و دعوت از سران [مجمع] روحانیون مبارز را داشت. نگران تغییر کابینه و حذف نیروهای خط خودشان است.

جلسه شورای [سازمان همکاری اقتصادی=] اکو را داشتیم. دکتر ولایتی گزارش داد. به وزیران ذیربط توصیه شد برنامه‌های همکاری با اعضای اکو را آماده کنند که در اجلاس ترکیه مطرح شود.

مصاحبه کوتاهی با رادیو تلویزیون کردم. پیام کوتاهی در مورد نتایج انتخابات [ریاست جمهوری] و تشکر از مردم و دست‌اندرکاران دادم.[1] عصر در جلسه هیأت دولت شرکت کردم. بحث‌های زیادی دربارة انتخابات شد؛ اکثراً عصبانی هستند. برای برنامه‌های آینده تصمیماتی اتخاذ شد.

شب آیت ‌الله خامنه‌ای میهمان من بود. در حیاط نهاد نشستیم. دربارة انتخابات، کابینه، مجلس، کمیسیون اصل 111 سیاست‌های برنامه دوم، مسأله ایذاء مهدی در سفر حج و گزارش‌های مهم روز دنیا، تشدید درگیری‌ها در سومالی و جمهوری آذربایجان صحبت کردیم.

 

 

[1] - آقای هاشمی در این پیام، ضمن قدردانی از اعتماد مجدد مردم گفت: «امیدوارم دولت در برنامه دوم با تلاش مطلوب خود، پاسخگوی این اعتماد مردم و برطرف کردن نیازها و مشکلات و شاهد شکوفایی و آبادانی کشور باشد.» رجوعکنید ← کتاب«هاشمی رفسنجانی، سخنرانیهای سال 1372، دفتر نشر معارف انقلاب،1394.