خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۷۲

سه‌شنبه 24 اسفند 1372  | 3 شوال 1414 15 مارس 1994

 

عقد ازدواج یکی از کارکنان دفتر را بستم. آقای [بیژن نامدار] زنگنه آمد. گزارش وضع آب سدها را داد و گفت باران اخیر در فارس، آب سدها را تأمین کرده است. آقای [غلامرضا] فروزش، [وزیر جهاد سازندگی] آمد. از اینکه آیت ‌الله خامنه‌ای، ملاقاتش را به خاطر اینکه شرکت گوشت برای تأمین ارز به بازار آزاد رفته لغو کرده‌اند، گله کرد. آقای [سید منصور] رضوی آمد. متقاضی کاری اجرایی است. مصاحبه رادیو تلویزیونی، برای لحظات تحویل سال نمودم. گزارش‌ها را خواندم و کارهای دفتر را انجام دادم.

عصر اخوی محمد آمد. برای سیاست خارجی و فعالیت بیشتر اقتصادی سفارتخانه‌ها پیشنهادهایی داشت. برای فعالیت در جهت آمدن آقای فهد، [پادشاه عربستان سعودی] به ایران اجازه خواست. در جلسه هیأت دولت، بحث نشان‌ها بود که ناتمام ماند؛ برنامه‌ای داشتیم به [آقایان حسین محلوجی، غلامرضا آقازاده و بیژن نامدار زنگنه]، وزیران معادن و فلزات و نفت و نیرو، برای راه‏اندازی معدن گل‏گهر، پتروشیمی بندرامام و سد پانزده خرداد، نشان دولتی بدهیم که به ‏هم خورد؛ لابد باعث نارضایتی آنها شد.

دکتر عادلی، [رییس بانک مرکزی]، خبر داد مذاکرات با اتریشی‌ها دربارة معوقات به نتیجه رسیده است. به [آقای غلامحسین کرباسچی]، شهردار تهران گفتم در برنامه هفته تمیزکردن شهر، نوشته‌های دیوارها را هم پاک کنند. مقداری از گزارش‌های مربوط به لرستان را برای سفر فردا خواندم. تمام کارها را تا ساعت هشت‏ونیم شب تمام کرده و به خانه آمدم.