خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۷۲

پنج‏شنبه 19 اسفند 1372  | 27 رمضان 1414 10 مارس 1994

 

برنامه سفر به لرستان و سفر عید به کیش و برنامه افتتاح طرح گل‏گهر و اسکله بندرعباس را با آقای مرعشی تنظیم کردیم. آقای حقی، امام مسجد امام حسین (ع) و فرزندش آمدند. گزارش کارهای فرهنگی را دادند. برای تأسیس دانشگاه جهت موقوفه مسجد و کارهای فرهنگی استمداد کردند.

آقای [سیدمحمدباقر] حکیم، [رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق] آمد. توضیحاتی در مورد وضع عراق و معارضه و تحلیلی برای آینده داد و خواستار کمک برای تأسیس دو مرکز در کردستان عراق و لندن برای تحرکات سریع‏تر سیاسی شد و کمک مالی خواست. از قرارگاه نصر به خاطر سخت‌گیری‌های دست و پاگیر گله داشت. از منابع آمریکایی نقل کرد که سیاست حذف صدام، با کودتا یا راه دیگر قطعی است. آقای ناصری، امام جمعه شهرکرد آمد. برای کارهای فرهنگی استمداد کرد و از عملکرد قوه قضاییه انتقاد کرد.

آقای [عباس] آخوندی آمد. برنامه تحرک در ساخت مسکن و طرح فعال کردن صندوق‌های پس‏انداز مسکن را گفت و حمایت خواست. گفتم به خاطر وجود مصالح ساختمانی و ضرورت ایجاد اشتغال و جذب نقدینگی‌های سرگردان، سیاست فعال شدن بخش مسکن را داریم.

تا عصر کارها را انجام دادم. تلفنی از رهبری خواستم که با انتقال بخشی از اعتبارات از بخش‌های دیگر به آموزش و پرورش، برای جبران کمبود آنها موافقت کنند. عصر به خانه آمدم. باران خفیفی داشتیم و هوا لطیف شده بود.