خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۷۲

دوشنبه 2 اسفند 1372  | 10 رمضان 1414 21 فوریه 1994

 

مدیران شهرک مهدیه قم آمدند. گزارش پیشرفت کار را دادند و برای سال 1373 مبلغ 126 میلیون تومان کمک گرفتند. نماینده اهر و هریس آمد. ضمن قدردانی از اقدامات عمرانی دولت در منطقه، خواستار کمک‌های بیشتر شد و گفت آذری‌های منطقه، حساسیتی در مورد تجارت با ارمنستان ندارند و مبادلات تجاری زیادی با آذربایجان و ارمنستان دارند. نماینده فسا هم آمد. برای منطقه کمک خواست و از ریخت و پاش در وزارت پُست و تلگراف و تلفن و وزارت معادن و فلزات، انتقاد بی‏دلیل کرد؛ قبلاً مدیر عامل بوده.

آقای [عباس] شیبانی، [نماینده تهران] آمد. از شهرداری تهران به خاطر سخت‌گیری در صدور اسناد ساختمان‌های واگذار شده، مربوط به طرح ناصرخسرو، شکایت داشت. نماینده فومن آمد. برای دانشگاه آزاد شهرستان استمداد کرد و گفت برای منبر رفتن در رشت، هر شب می‌رود و برمی‌گردد؛ تعجب کردم. آقای [عباسعلی] زالی، [نماینده کرج] آمد و برای عمران کرج کمک خواست.

عصر شورای اقتصاد جلسه داشت؛ مصوباتی داشتیم. شب میهمان آقای [محمد] یزدی، [رییس قوه قضاییه] بودیم. با آقای [علی‏اکبر] ناطق [نوری، رییس مجلس] در موارد حج و امور قضایی و گرفتن بهانه از [کمیسیون] حقوق بشر و محدود کردن تندی‌های اطلاعات و دادگاه‌های انقلابی مذاکره کردیم. خبر دادند یک هلی‌کوپتر ما از کردستان به عراق رفته است.