خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۷۲

 

دوشنبه 25 بهمن 1372  | 3 رمضان 1414 14 فوریه 1994

 

به آقای میرمحمدی، [رئیس دفتر رئیس ‌جمهور]، دستور تهیه احکام انتصابات جدید را دادم. آقای سید حسین مرعشی، [استاندار کرمان] آمد. برای شروع کار با سمَت ریاست دفتر [رئیس ‌جمهور] که قبلاً قرار گذاشته بودیم، اعلام آمادگی کرد. اسامی [پیشنهادی] برای استانداری کرمان را داد. به آقای میرمحمدی گفتم که توضیحات لازم برای مسائل مدیریت دفتر را در اختیارش بگذارد.

آقای [سیدمنصور] رضوی، [دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور] آمد. پیشنهاد کرد که به سمت معاونت امور اداری انتخاب شود؛ نپذیرفتم. مشاورت [رئیس ‌جمهور] را پذیرفتم.

[آقای سیدمصطفی روحانی]، نماینده محلات و دلیجان، همراه ائمه جمعه و فرمانداران دو شهر آمدند. تقاضاهای زیادی برای عمران منطقه داشتند. از سرعت کار ساخت سد پانزده خرداد خبر دادند. دعوت به سفر به آنجا را داشتند.

نمایندگان استان لرستان آمدند. برای سفرم تأکید داشتند که پذیرفتم، پیش از عید برویم. [آقای مرتضی شایسته]، نماینده گلپایگان و خوانسار آمد. برای امور عمرانی و کمک به فقرا و سفر به منطقه استمداد داشت.

مسئولان امور اقتصادی و مالی آمدند. در مورد مصارف ارز و ریال تصمیماتی گرفتیم. عصر شورای عالی مناطق آزاد جلسه داشت. آیین‌نامه‌ها تصویب شد. قرار شد لایحه‌ای به مجلس ببریم که کل جزیره قشم به جای سیصدکیلومترمربع فعلی آن، آزاد باشد. افطار هم بودند. تا هشت شب کار کردم. به خانه آمدم.