خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۷۲

 

پنج‌شنبه 30 دی 1372  | 7 شعبان 1414 20 ژوئن 1994

 

مدیران سازمان صدا و سیما آمدند. اخوی محمد، [رئیس سازمان صداو سیما] گزارش کوتاهی داد و من سخنرانی مفصلی داشتم.[1] خواستم که در جهت توضیح بیشتر دستاوردهای انقلاب، برای دلگرم‌تر کردن مردم و مأیوس‌ترکردن دشمنان تلاش کنند. [آقای سیدعلی نکویی زهرایی]، استاندار چهارمحال بختیاری آمد. گزارش کارها و پیشرفت‌های استان، به خصوص پیشرفت طرح راه‌سازی استان که از دو راه به خوزستان و اصفهان ارتباط دارد، ارائه داد و و برای ارز صنایع در دست تأسیس کمک خواست. از آقای [علی] یوسف‌پور، یکی از نمایندگان که به خاطر اختلافات خطی، مزاحمت ایجاد می‌کند، گله کرد.

ستاد مبارزه با مواد مخدر[2] جلسه داشت. مبالغ زیادی برای نیروها و خانواده‌های معدومان و اردوگاه‌های کار و بازپروری و تبلیغات تصویب کردیم. به وزارت اطلاعات، دادستان انقلاب و نیروی انتظامی گفتم که مسأله گروه افراطی دانشگاه امام صادق (ع) را که اخیراً شرارت کردند و دستگیر شدند، پیگیری کنند.

تا ساعت چهار بعد از ظهر کارها را انجام دادم و به خانه آمدم. مهدی آمد و برای سفر به ترکمنستان، به دعوت آقای نیازُف، برای بازدید از صنایع نفت و گاز، خداحافظی کرد.

 

 

[1] - در بخشی از این سخنرانی آمده است: «بیان حقایق جامعه اسلامی از رسانه‌های ارتباط جمعی، موجب دلگرمی مردم و ناامید کردن دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی می‌شود. دشمنان جمهوری اسلامی با استفاده از رسانه‌های تبلیغاتی خود، همواره تلاش کرده‌اند که قدرت انقلاب را در سازندگی و اداره امور کشور ضعیف و ناتوان جلوه دهند اما واقعیت‌های سال‏های اخیر و اقدامات مهم در امر سازندگی و رشد همه جانبه کشور، نشان داده است که آنها در این مصاف نیز شکست خورده‌اند. صداقت، امانت، دلسوزی و واقع‌گرایی، عوامل جلب اعتماد مردم نسبت به رسانه‌های خبری هستند. صداوسیما به عنوان بزرگ‌ترین رسانه تبلیغی، باید با هوشیاری لازم، درک و ارزیابی به ( موقع و صحیح از ترفندها و سیاست‌های خاص دشمنان شیوه مناسب مقابله، رابطه صمیمی خود را نیز با مردم تقویت کند. انتظار می‌رود که صداوسیما با استفاده از تجهیزات و امکانات تبلیغی و خلاقیت‌های هنری، مردم را به مشارکت هرچه بیشتر در سازندگی، ترغیب و نتایج مطلوب تلاش‏ها و اقدامات انجام شده را منعکس کند. اکنون پروژه‌های مهم و اساسی کشور از جمله ساخت بزرگ‌ترین سدها، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، سیلوها، سکوهای عظیم استخراج نفت و گاز، پل‏های ارتباطی، صنایع مخابراتی، حمل ونقل، گازرسانی به روستاها و شهرها، تولید محصولات پتروشیمی و مواد اولیه بسیاری از صنایع داخلی، کشف و استخراج معادن و صدها پروژه عمرانی دیگر به دست متخصصان متعهد و نیروهای انسانی کارآمد داخلی به‌اجرا درآمده است. رسانه‌ها از جمله صداوسیما نقش مهمی در انعکاس این فعالیت‌ها به‌جامعه دارند و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.» رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های سال 1372، دفتر نشر معارف انقلاب،1394.

[2]- به‌ منظور پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق موادمخدر و به موجب ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سوم آبان سال 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام، ستادی به ریاست رییس‌جمهور تشکیل شد و کلیه عملیات اجرایی و قضایی و برنامه‌های پیشگیری، آموزش عمومی و تبلیغ علیه موادمخدر در این ستاد متمرکز گردید. اعضای این ستاد، رییس‌جمهور، دادستان کل کشور، وزیرکشور، وزیراطلاعات، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیرآموزش و پرورش، رییس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی‌انتظامی، رییس دادگاه انقلاب‌اسلامی تهران، رییس‌سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.