خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۷۲

سه‌شنبه 28 دی 1372  | 5 شعبان 1414 18 ژوئن 1994

 

[ژنرال عبدالوحید کاکر]، رئیس ستاد ارتش پاکستان آمد. مقداری از وضع ارتش و برنامه کنترل و حفاظت از امنیت و مبارزه با قاچاق و توجه به بلوچستان گفت و توضیحاتی دربارة برنامه اتمی و برنامه عادی کردن روابط با آمریکا داد. از نقش ارتش در مسائل اخیر اختلافات سران در پاکستان تقدیر و برضرورت مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر و همکاری تأکید کردم؛ آدم با هوش و پُرانرژی به نظرم رسید.

آقای [مصطفی] میرسلیم، برای تنظیم دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد. عقد ازدواج یکی از کارمندان را بستم. [آقای محمود احمدی‏نژاد]، استاندار اردبیل آمد. گزارش وضع استان جدیدالتأسیس و خوشحالی مردم و نیازها و اقدامات را داد و کمک گرفت.

زلزله لُس‌آنجلس در آمریکا و ملاقات رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در صدر اخبار است. آقای اقبالی آمد و در مورد مسأله اخیر محافظان صحبت کرد. عصر و شب، شورای عالی اداری جلسه داشت. در مورد انتقال بانک مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی و ادغام شرکت‌های انتشاراتی وزارت علوم و اصلاح جایگاه صندوق حمایت از جانبازان و اصلاح آیین‌نامه واگذاری زمین به مدارس غیرانتفاعی بحث و تصمیم‌گیری شد.

تا ساعت نُه شب کار کردم و به خانه آمدم. [آقای علی لاریجانی]، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلفنی پیشنهاد کرد که به نحوی در مورد زلزله آمریکا و آسیب ایرانیان اظهار تأسف کنیم.