خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

  • سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۷۲

 سه‌شنبه 21 دی 1372  | 28 رجب 1414 11 ژوئن 1994

 

آقای [علی‌محمد] بشارتی، وزیر کشور، اطلاع داد که یک کشتی حامل چهارصد مسافر و سی دستگاه اتومبیل در دریاچه ارومیه از دیروز مفقود شده است؛ گفتم با همه امکانات جستجو کنند. تا عصر ناراحت بودم. عصر اطلاع داد که کشتی پیدا شده است. به خاطر از کار افتادن رادارش، مسیر انحرافی رفته بودند که کنار صخره در ساحل توقف کرده و به کسی آسیب نرسیده است.

آقای [علی] آقامحمدی، [رئیس کمیته عراق] آمد. گزارش وضع عراق و معارضان را داد. نزاع کردها در شمال و برنامه‌های مرزی و... را توضیح داد و خواستار تبلیغات بیشتر دولت دربارة خدمات و جواب به ابهامات و همچنین خواستار فعالیت بیشتر معارضان عراقی شد. آقایان [سیدکرامت‏الله] ملک‏حسینی، [نماینده ولی فقیه در کهکیلویه و بویراحمد] و [سید مسعود حسینی]، نماینده یاسوج آمدند و برای استان کمک خواستند. اصرار به سفر من به استان داشتند.

آقای [سیدمحمود] دعایی، [مدیرمسئول روزنامه اطلاعات] آمد و برای مؤسسه اطلاعات وام خواست. سفیر جدید سریلانکا برای تقدیم استوارنامه آمد. شورای عالی مناطق آزاد برای تصویب مقررات جدید جلسه داشت. شب شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. دانشگاه علمی کاربردی معدن و صنعت را برای وزارت معادن و فلزات تصویب کردیم. مصوبات دیگر هم داشتیم.