خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • دوشنبه ۶ دی ۱۳۷۲

دوشنبه 6 دی 1372  | 13 رجب 1414 27 دسامبر 1993

 

در گزارش‌ها ختم ماجرای گروگان‏گیری در روسیه آمده است. صبح برای شرکت در اجلاسیه سالیانه مجلس خبرگان، از سعدآباد به سوی قم پرواز کردیم. هلی‌کوپترمان به خاطر اینکه سوخت غیراستاندارد زده بود، در فرودگاه [مهرآباد] تهران نشست. با شنوک پرواز کردیم و با تأخیر رسیدیم. ابتدا به زیارت حرم [حضرت معصومه (ص)] رفتیم. فاتحه‌ای بر سر قبر آیت ‌الله گلپایگانی خواندم. آقای مسعودی و آسید جواد هم بودند. زوّار متوجه حضور من شدند و ازدحام کردند و شعارها شروع شد؛ به زحمت بیرون آمدیم.

 در سالن مدرسه دارالشفاء در اجلاسیه شرکت کردیم. سالن خوبی ساخته‌اند. جلسه شروع شده بود، با تأخیر رسیدم. سخنرانی‌های قبل از دستور، بیشتر دربارة مسأله مرجعیت بود، ولی ماده واحده‌ای تصویب کردیم و کار تحقیق و تبلیغ ولایت فقیه به وظایف دبیرخانه اضافه شد.

با آقای [عباس واعظ] طبسی، [تؤلیت آستان‏قدس رضوی]، دربارة ریاست دانشگاه فردوسی مشهد صحبت کردم. ایشان با ریاست دکتر بهرامی که فعلاً به عنوان سرپرست منصوب شده، مخالف است. معتقد است که حاکمیت دفتر تحکیم وحدت خواهد بود. بلافاصله عازم تهران شدم. فرماندار قم در ماشین سوار شد و گزارشی از تلاش‌های زیاد منتظرالمرجعیت‌ها را داد. مطالب پیاده شده از نوار صحبت آقای [احمد] آذری [قمی] در درس را داد که با مرجعیت آیت ‌الله خامنه‌ای مخالفت کرده است.

به خانه آمدم. بچه‌ها جمع بودند. فاطی خبر داد که تلفنی با عفت صحبت کرده و او منتظر روشن شدن نتیجه نسخه دکتر جدید برای سرفه‌اش است. گفته‌اند که ناراحتی کبد برطرف شده. از منچستر تلفن کرده است.

مهدی دربارة پارس جنوبی و محسن دربارة بدهی‌های خارجی و عملکرد بانک مرکزی مطالبی اظهار نمودند. اخوی‌زاده، محمد آمد. گزارشی از عدم کارایی پزشکان در بیمارستان‌های دانشگاهی و عدم بهره‌گیری از امکانات داد.