خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

  • چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۷۲

چهارشنبه 26 آبان 1372  | 2 جمادی الثانی 1414 17 نوامبر 1993

 

آقای [حمید] میرزاده، [معاون اجرایی رئیس ‌جمهور] آمد. از استرالیا برگشته، دکترایش را گرفته است. گزارشی از بازسازی [مناطق جنگ‌زده] و [منطقه آزاد] کیش داد و برای اعتبارات سال 1373 بازسازی استمداد کرد. دربارة مدیریت مناطق آزاد با قانون جدید مذاکره شد.

دکتر [محمدعلی] نجفی، [وزیر آموزش و پرورش] آمد. گزارش آموزش و پرورش را داد و برای تحقق اهداف، استمداد نمود. آقای شمس اردکانی، [مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم] آمد و گزارش عملکرد طرح‌های آینده جزیره قشم را داد. آقای [حسن] شفتی، [مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما] آمد. از دخالت آقای [اکبر] ترکان، [وزیر راه و ترابری] در امور اداره‌اش گفت و تقاضای علاج و یا اجازه کناره‌گیری داشت؛ با آقای [علی‌محمد] نوریان، [رئیس سازمان هواپیمایی کشوری] هم هماهنگ نیستند.

اعضای شورای نظارت بر سازمان صداوسیما آمدند. گزارش پیشرفت کارها و آماده شدن مقدمات کار را دادند. برای تهیه جا و بودجه استمداد کردند و برای کیفیت کار نظرخواهی نمودند. از نحوه عملکرد گروه تحقیق و تفحص مجلس در مورد صداوسیما و هم نحوه جواب صداوسیما انتقاد داشتند.

عصر در جلسه هیأت دولت، بررسی برنامه پنج‌ساله دوم را در دستور داشتیم. ساعت نُه و نیم شب به خانه آمدم. یاسر از سفر برونئی برگشته بود و کلی از وضع آنجا تعریف کرد