خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

  • چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۷۲

 

چهارشنبه 19 آبان 1372  | 25 جمادی الاول 1414 10 نوامبر 1993

 

دکتر ولایتی، [وزیر امور خارجه] آمد. در مورد اتهامات یکی از مدیران وزارت‌خانه صحبت شد؛ گفتم تا تحقیق کامل نشود، نباید ترتیب اثر داد. آقای [مرتضی] محمدخان، [وزیر امور اقتصادی و دارایی] آمد. در مورد مدیریت گمرگ و بانک مرکزی صحبت شد. آقای [حسن] غفوری‌فرد، [معاون رئیس ‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی] آمد. از انتقادات و فشارهایی که به او وارد می‌شود و از نامه صد و شصت نماینده مجلس که خواستار عزل او شده‌اند، گله کرد و و برای استعفا یا ادامه خدمت، اظهار آمادگی نمود.

هیأت امنای دانشگاه تربیت مدرس جلسه داشت. گزارش عملکرد و برنامه دوم توضیح داده شد. برای گرفتن زمین زیاد، به وزارت جهاد سازندگی ارجاع شدند. پیشنهادهای بودجه و تعداد دانشجو داده شد؛ بنا شد با توجه به سقف کل بودجه بخش مربوط به آموزش عالی مشخص شود.

عصر اخوی محمد، [رئیس سازمان صداو سیما] آمد و در مورد دلیل اقدام به پاسخ تند خود به مجلس توضیحاتی داد. او از اقدام مجلس تحلیلی داشت و برای آینده مشورت کرد. در جلسه هیأت دولت، ادامه بررسی برنامه پنج‌ساله دوم را داشتیم. قرار شد نیازهای ارزی دستگاه‌ها، بررسی مجدد شود. به نظر رسید بزرگ‌نمایی شده است.

 تا ساعت نُه شب در دفترم کار کردم. ظهر عفت و یاسر و حسن و علی در دفترم بودند. یاسر برای پادشاه برونئی پیامی گرفت و به دعوت پسر او، امشب به آنجا سفر کرد؛ در سفر حج با آنها آشنا شده‌اند.