خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

  • شنبه ۱۵ آبان ۱۳۷۲

 شنبه 15 آبان 1372  | 21 جمادی الاول 1414 6 نوامبر 1993

 

دکتر حبیبی، [معاون اول رئیس ‌جمهور] برای مسائل جاری و بحث برنامه و ساختمان‌های میهمانسرا و مرکز قوه قضاییه و... آمد. دکتر [علیرضا] مرندی، [وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی] آمد. در مورد نیازهای وزارت و کمبود اعتبارات و لوایح بیمه تأمین اجتماعی و دارو مذاکره شد.

آقایان [محسن] رضایی [فرمانده کل سپاه] و [محمدباقر] ذوالقدر، [رئیس ستاد مشترک سپاه] آمدند. اعتبارات بسیار زیادی برای ساخت پادگان‌ها و خانه‌های سازمانی سپاه مطالبه کردند. آقای رضایی، برای سفر به سوریه کسب نظر نمود.

عصر آقای [محمد] شفیعی، [معاون اطلاعات مردمی] و همکارانش از وزارت اطلاعات آمدند. گزارش بازداشت و بازجویی اخلالگران در توزیع ارز را دادند و از پاسخ تندی که از رادیو در جواب گزارش تحقیق و تفحص مجلس امروز پخش شد، اظهار نگرانی کردند؛ احتمالاً باعث مجادله طولانی شود. [1]

 

 

[1] - تحقیق و تفحص از سازمان صدا و سیما در مجلس چهارم، توسط آقای اکبر پرورش کلید خورد. در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان، با اهداف خاص، عملکرد آقای محمد هاشمی رییس وقت صدا و سیما را زیر سؤال بردند. سازمان صدا و سیما در واکنش به گزارش تحقیق و تفحص، جوابیه تندی را تهیه و از رادیو پخش کرد. صدا و سیما در این جوابیه، ریشه اختلاف را بر سر انجمن حجتیه قلمداد کرد و آقای پرورش را به این گروه نسبت داد. اندکی بعد از تحقیق و تفحص مجلس، آقای علی لاریجانی به عنوان رییس رسانه ملی منصوب شد و آقای هاشمی، به عنوان قائم مقام وزیر، به وزارت امور خارجه رفت.