خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372 / کتاب «صلابت سازندگی»

  • یکشنبه ۹ آبان ۱۳۷۲

یکشنبه 9 آبان 1372  | 15 جمادی الاول 1414 31 اکتبر 1993

 

جمعی از سران سازمان حفاظت اطلاعات ناجا [=نیروی انتظامی] آمدند. آقایان [رضا] سیف‌اللهی و [محمدرضا] نقدی توضیحات دادند. برایشان صحبت تشویق‌آمیز نمودم.[1] آقای [مرتضی] الویری آمد. دربارة مدیریت مناطق آزاد صحبت شد؛ چون نیاز به بررسی بیشتر داریم، گفتم از دستور جلسه فردا حذف کنند.

آقای [کمال] خرازی، [نماینده دائم ایران در سازمان ملل] آمد. از اوضاع سازمان ملل و سیاست‌های آمریکا و از خامی آنها و شکست‌هایشان گفت.

عصر هیأت دولت جلسه داشت. دربارة جلوگیری از قاچاق، تصمیماتی اتخاذ شد. شب با آیت ‌الله خامنه‌ای جلسه داشتیم. بیشتر دربارة سفر من به آسیای میانه و آذربایجان و تربیت بدنی و... مذاکره داشتیم.

عصر عفت اطلاع داد که آقای اخوان مرعشی از خانه بیرون رفته و برنگشته و خبری از او نیست. گفتم پیگیری کنند. معلوم شد به دادگاه ویژه [روحانیت] احضار شده‌اند. پیغام دادیم که توقیف نکنند. شب که در منزل آیت ‌الله خامنه‌ای بودیم، عفت خبر داد که هنوز به خانه نیامده‌اند و سند ضمانت خواسته‌اند. آیت ‌الله خامنه‌ای هم از اقدام دادگاه اظهار عدم رضایت کردند. تأکید کردیم که معطل نکنند. بالاخره در ساعت یازده و نیم شب، خبر دادند که ایشان به منزل مراجعت کرده است.

 

[1] - آقای هاشمی، تلاش برای حفظ امنیت و آسایش جامعه و خدمت به مردم را کاری مقدس و ارزشمند دانست و لزوم افزایش اگاهی و استفاده نیروی انتظامی از تجهیزات و امکانات بیشتر را به منظور ارتقای سطح کارایی و تخصص در این نیرو، مورد تأکید قرار داد. در بخشی از این سخنرانی آمده است: «دشمنان درصدد هستند، امنیت و آسایش حاکم بر کشور را به انحای مختلف اعم از ورود موارد مخدر و یا ترویج فساد مخدوش کنند که تاکنون با عنایت ( خداوند و مجاهدت خستگی‌ناپذیر مردم و نیروهای انتظامی و نظامی ناکام مانده‌اند.» رجوع‌کنید ← کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های سال 1372»، دفتر نشر معارف انقلاب،1394.