خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۷۲

یکشنبه 25 مهر 1372  | 1 جمادی الاول 1414 17 اکتبر 1993

 

تیمسار [رضا] سیف‌اللهی، [فرمانده نیروی انتظامی] آمد. از سفر به آمریکای لاتین برای شرکت در اجتماع سران اینترپُل و جلوگیری ایران از پذیرفته شدن صربستان به جای یوگسلاوی سابق گزارش داد. برای نیروی انتظامی کمک خواست و از برخوردهای آقای [علی محمد] بشارتی، [وزیر کشور] گله داشت.

تیمسار [منصور] ستاری، [فرمانده نیروی هوایی ارتش] آمد. گزارش پروژه‌های ساخت هواپیمای اف پنج و جت آموزشی پرستو و عملیاتی‌کردن بعضی از هواپیماهای عراقی و کم کردن پرسنل نیرو را داد. آدم باشعور و دلسوزی است. از عدم همکاری ستاد مشترک ارتش شکایت داشت.

آقای [حمید] میرزاده، همراه آقای میری آمد. گزارش وضع جزایر کیش، هندورابی و فارور و اجاره هلی‌کوپتر از شوروی برای فرستادن تورها از کیش به فارور و هندورابی را داد. برای مدیریت آقای میری در زمان مرخصی خودش برای سفر به استرالیا جهت امتحان [دوره دکترا] اجازه گرفت.

[آقای قاضی اوغلو]، وزیر کشور ترکیه آمد و نامه آقای سلیمان دمیرل، رئیس ‌جمهور را آورد. برای مبارزه با پ.ک.ک [= حزب کارگران کردستان] استمداد کرده‏اند. من بر قرار دو کشور برای همکاری مشترک در جلوگیری از شرارت مخالفان هر دو کشور تأکید کردم.

عصر در جلسه هیأت دولت شرکت کردم. بحث مقدار نقدینگی داشتیم و استانداران جدید لرستان و کهکیلویه و بویراحمد که ناتمام ماند. به دفترم برگشتم و چمدان را برای سفر بستم.

آیت ‌الله خامنه‌ای میهمانم بودند. دربارة سفر خراسان، ضعف کار سیما در انتقال صحنه‌های مردمی سفر، سفرم به آسیای میانه، وزارت کشور، بدهی‌های معوقه، بازداشت متهم به جاسوسی آلمانی، سفر عُمره و مسائل دیگر جاری کشور مذاکره کردیم. دیر وقت به خانه رسیدم.