خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1372؛ کتاب صلابت سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1372؛ کتاب صلابت سازندگی

دکتر ملک زاده در باره این روز نوشته است: ملاقات بهورزان با رئیس جمهور وقت آیت الله هاشمی رفسنجانی و اعلام روز 18 فروردین به عنوان روز بهورز

  • سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۷۲

سه‌شنبه 17 فروردین 1372   | 13 شوال 1413 6 آوریل 1993

 

بهورزان نمونه، به مناسبت روز بهورز آمدند. [دکتر رضا ملک‌زاده]، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش داد. جوایز نخبگان را دادم و صحبت تشویق‌آمیز نمودم.[1]

در پایان مذاکرات، همراه با [آقای ماهاتیر محمد]، نخست وزیر مالزی به ساختمان تشریفات نهاد [ریاست ‌جمهوری] رفتم و دقایقی مذاکره کردیم؛ در برنامه نبود و خیلی از این اقدام خوشحال شدند. تحت تأثیر فولاد مبارکه و وضع شهر اصفهان قرار گرفته‌اند.

شورای تبصره 55 برای آیین‌نامه کیفیت تصویب طرح‌ها و توزیع اعتبارات جلسه داشت.[2] عصر شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. چند مصوبه داشتیم. اخوی محمد، [رئیس سازمان صداوسیما] آمد. قرار شد دعوت شبکه سی ان‌ ان آمریکا را برای شرکت در سمینار نپذیرد.

 

[1] - در بخشی از این سخنرانی آمده است: «از کارهای خوب و پرثمر چند سال اخیر، تقویت مراکز بهداشتی است. شبکه بهداشتی کشور به خوبی تقویت شده، البته هنوز کار تمام نشده، ولی تا اینجا خیلی رضایت بخش است و خوشبختانه با سیاست‌های جهانی بهداشت هم خوانی دارد. ما در این جهت نه تنها مزاحمتی از خارج نداریم، بلکه کمک هم می‌شویم. آن‌ها هم می‌فهمند که این کار با ارزشی در دنیا است. اگر امروز 12 هزار خانه بهداشت در روستاها داریم، این مایه افتخار ماست. سیاست تقویت خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و اعزام پزشک به این مناطق، از کارهای خوب وزارت بهداشت و درمان بوده است.» رجوع‌کنید ← کتاب«هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های سال 1372، دفتر نشر معارف انقلاب،1394.

[2] - در تبصره 55 قانون بودجه آمده است: به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و محرومیت‌زدایی و تلاش در جهت خودکفایی کشور، کمیته تخصیص اعتبار مکلف است، به هنگام‌تخصیص اعتبار یک درصد از سرجمع بودجه عمومی سال 1372 کل کشور (‌به استثنای مبالغی که تا این تبصره تعیین تکلیف گردیده و اعتبارات ‌فصول آموزش و پرورش عمومی، آموزش عالی و تحقیقاتی، بهداشت، درمان، تغذیه و دفاع) را کسر و به ردیف‏هایی اضافه کند.