خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

  • شنبه ۱۹ تیر ۱۳۷۲

شنبه 19 تیر 1372   | 19 محرم 1414 10 ژوئن 1993

 

[آقای سید ابوالفضل موسوی تبریزی]، دادستان کل کشور آمد. گزارش کامل داد و برای توسعه مهدکودک‌های کودکان بی‌سرپرست که سرپرستانشان در زندان‌اند، کمک خواست.

[آقای مهدی کرباسیان]، رئیس سازمان تأمین اجتماعی آمد. گزارش درآمد و هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری را داد و برای اصلاح ساختار اداری و... استمداد کرد. عباس، فرزند آقای موحدی کرمانی آمد. مقداری از خانواده‌شان احوال‌پرسی کردم. در کار صادرات و واردات است. برای تأسیس مرکزی در جزیره خارک، برای جمع‌آوری نفت‌های مخلوط به آب که در شستن کشتی‌ها به دست می‌آید، کمک خواست.

دکتر هاشمی [گلپایگانی] برای دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر [حسن] حبیبی، [معاون اول رئیس ‌جمهور]، برای امور جاری آمدند. ظهر مهدی و محسن آمدند. عصر آقای نوربخش، [وزیر امور اقتصادی و دارایی] همراه با معاونش آقای [پرویز] داودی آمد. توضیحاتی دربارة طرح‌های تحقیقات اقتصادی دادند. این طرح‌ها را با همکاری دانشگاه‌ها در دست تحقیق دارند.

آقای [غلامرضا] فروزش، [وزیر جهاد سازندگی] آمد و برای کسب روشن شدن وضع‌اش در کابینه آینده، به نحوی سئوال کرد؛ راضی رفت. از کسانی که مخالفت بی‌جا دارند، شکایت داشت.

دکتر [رضا] ملک‌زاده، [وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی] آمد. ایشان هم دربارة کابینه آینده سئوال داشت و برای پرداختن به کارهای علمی اظهار تمایل نمود. [آقای عبدالله نوری]، وزیر کشور آمد. گزارش کامل‌تری از انتخابات ارائه داد و دربارة آینده و برنامه دوم مذاکره کردیم. شب در دفترم ماندم.