خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1372؛ کتاب صلابت سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1372؛ کتاب صلابت سازندگی

  • پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۷۲

پنج‌شنبه 12 فروردین 1372   | 8 شوال 1413 1 آوریل 1993

 

پیش از ظهر برای افتتاح چاپخانه روزنامه جمهوری اسلامی رفتم؛ چاپخانه مهمی است که با بودجه‌ای در حدود پانزده میلیون مارک [آلمان] ساخته شده و می‌تواند ساعتی تا 60 هزار نسخه چهاررنگ چاپ کند. برای حضار سخنرانی کردم[1] و بعد از مصاحبه‌ای به خانه آمدم.

پیش از ظهر خانواده امام آمده بودند. بعد از ظهر هم بستگان و همچنین خانواده شهید مطهری آمدند. شب بیشتر پای تلویزیون گذشت. بخشی از مصاحبه‌ام را گوش دادم.[2]

 

 

[1] - آقای هاشمی برخورد اندیشه‌های جاری در مطبوعات کشور را برخورد سالم و سازنده و از روی حُسن نیت توصیف کرد و با ابراز رضایت از عملکرد مطبوعات گفت: «روزنامه جمهوری اسلامی حرکتش را در خط امام آغاز کرد و در طول مدت فعالیتش هم انصافاً خط خودش را گم نکرد و این راه را امروز نیز با همان آهنگ اولیه ( ادامه می‏دهد که این امر نشانگر ایمان و اعتقاد کارکنان این مجموعه است.» رجوع‌کنید ← کتاب«هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های سال 1372، دفتر نشر معارف انقلاب،1394.

[2] - در بخشی از این مصاحبه آمده است: «اساسی‌ترین عامل در ثبات نظام جمهوری اسلامی، همین حضور مردم در صحنه و این انسجامی است که بین مسئولان نظام و توده مردم وجود دارد. به همین دلیل کسانی که از بیرون نگاه می‏کنند، می‏بینند که این یک جامعه مستحکمی است. تجربه خوبی که ما داریم، یکی تجربه جنگ است. هشت سال دفاع به آن صورت برای همه ثابت کرد که ایران آسیب ناپذیر است و این کشور، تحت فشار فیزیکی تسلیم نمی‏شود، بنابراین مأیوس شدند که دخالت کنند. تدبیر شخص امام (ره) و همچنین تدبیر امروز رهبری نیز نقش زیادی در ثبات و آرامش کشور داشته است.» رجوع‌کنید کتاب«هاشمی رفسنجانی، مصاحبه‌های سال 1372، دفتر نشر معارف انقلاب،1394.