خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۷۰

 پنج‌شنبه 29 اسفند |  14 رمضان 1412 19 مارس 1992

 

امروز در خانه بودم. برای ایام تعطیلی، کار زیادی به خانه آوردهام. بعد از نماز صبح تا ساعت هشت خوابیدم.

دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] و دکتر [علی اکبر] ولایتی، [وزیر امور خارجه]، تلفنی از تبلیغات شدید علیه ایران خبر دادند و چارهجویی کردند. بعد از اعلان سازمان جهاد اسلامی [فلسطین]، مبنی بر به‌عهده گرفتن مسئولیت انفجار ساختمان اسراییل در آرژانتین، تیلیغات سوء زیاد شده و صحبت از انتقام است.[1]

از هیئت نظارت شورای نگهبان در مورد اختلاف با وزارت کشور، بر سر اعضای هیئت اجرایی تهران تماس گرفتند. تا عصر از دو طرف چند بار تماس گرفتند؛ راه تفاهم را ارایه کردم.

افطار محسن و بچههایش آمدند. بعد از افطار با عفت به منزل بستگان رفتند. من تنها ماندم. با محسن درباره مسائل مس سرچشمه حرف زدیم. فاطی از باکو در آذربایجان شوروی، تلفنی تماس گرفت. با خانواده آقای [محمود] واعظی، با ماشین رفتهاند.

در گزارشها، ادعای پیشرفت میانجی‌گری ایران در مورد نزاع قرهباغ مورد توجه است. همچنین رأی سفید پوستان، آفریقای جنوبی به لغو آپارتاید از حوادث مهم تاریخی امروز است.

 

 

[1] - سفارت ایران در بوئنوس آیرس، با صدور اطلاعیه ای، هرگونه ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و این حادثه را قویاً تکذیب کرد و از روی دادن این سوءقصد، که باعث کشته و زخمی شدن عده ای از افراد بی گناه شد، ابراز تاسف نمود.