خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۷۰

دوشنبه 26 اسفند |  11 رمضان 1412 16 مارس 1992

 

تا صبح باران میبارید. ساعت هشت صبح در دفترم بودم. سحر کمی دیر از خواب برخاستم. با عجله غذا خوردیم. سه نفر از ستاد امداد آیتالله گلپایگانی آمدند. گزارشی از درمانگاهها و خانههای بهداشت دادند که در مناطق زلزله زده ساختهاند.

حدود هفتاد میلیون تومان خرج کرده اند.

آقای [محسن] دعاگو، [نماینده رئیس‌جمهور در شورای سیاستگزاری سازمان صدا و سیما] آمد. راجع به خرمشهر و امور کشور مطالبی گفت. پیشنهادهایی برای امور اقتصادی داشت. وضع شورای عالی سیاستگذاری صداوسیما را توضیح داد. از محمد [هاشمی، رئیس سازمان صدا و سیما] راضی نیست؛ میگوید مصوبات را اجرا نمیکند.

آقای [رضا] امراللهی، [رئیس سازمان انرژی اتمی] برای امور انرژی هستهای آمد. آقایان [سید هاشم] رسولی و [عباس] آخوندی آمدند و برنامه بنیاد مسکن را گفتند و خواستار وام عظیم و ارز و مصالح ساختمانی زیاد شدند.

آقای محلوجی، [وزیر معادن و فلزات] آمد. اوضاع [مس] سرچشمه را گفت. از آقای کلاهدوز دفاع کرد و گفت آقای مهندس صفریان هم خواهان مسئولیت مدیریت مس سرچشمه است. عصر شورای اقتصاد جلسه داشت. درباره سیاست نرخ گذاری و کنترل توزیع مذاکره و تصمیمگیری شد.

آقای [محمود] واعظی، [معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه] آمد. متن جواب به پیام آمریکا را که از طریق سفارت سوییس داده میشود، آورد و نظر خواست. شب دکتر ولایتی پیشنهاد کرد که جواب نخست وزیر عراق را بدهد. او گفته است ایران، عراق را تشویق میکرده که در کویت بماند.