خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۷۰

چهارشنبه 21 اسفند |  6 رمضان 1412 11 مارس 1992

 

آقایان [سید مهدی] امام جمارانی، [رئیس سازمان اوقاف] و [محمدعلی] نظامزاده آمدند. گزارش وضع اوقاف، درآمدها و هزینهها و کارها را دادند و برای مساجد کمک خواستند. [آقای امام جمارانی]، تقاضا داشت که تلاش کنیم شورای نگهبان افرادی را حذف نکند. برای بعضیها از قبیل آقای [سیدعلی‌اکبر] محتشمی نگران‌اند. از دوستانش در مجمع روحانیون مبارز گله داشت که تلاش دارند، بعضی افراد تند را هم در لیست بیاورند.

مهندس [سراج الدین] کازرونی، [وزیر مسکن و شهرسازی] آمد. منطقهای در شرق تهران را برای محله دیپلماتیک معرفی کرد که پسندیدم. گزارش کار در مورد طرح اطراف آستانه قم و اسلامآباد کرج و برنامه خانهسازی در تهران را داد.

دکتر ملکزاده، [وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی] و [مهدی] کرباسیان، [مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی] آمدند. گزارش وضع تأمین اجتماعی را دادند و برای گرفتن بانک رفاه و اصلاح اساسنامه کمک خواستند و گفتند برنامه توسعه سرمایهگذاری و بالابردن دریافتی مستمری‌بگیرها را دارند. دکتر [هادی] منافی آمد. گزارش سفر به جنوب خلیج فارس را داد و برای اعتبارات و تأسیس دانشکده محیط‌زیست استمداد کرد.

عصر در جلسه هیئت دولت شرکت کردم. آقای [اکبر] ترکان، [وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح]، اطلاع داد که کشتی اول را در بندرعباس تخلیه کردهایم و کشتی دوم، امشب به چابهار وارد میشود و آمریکاییها خیلی کنِف شدهاند و می‌خواهند اقدام خود را توجیه کنند.

پیش از افطار به خانه آمدم. هوا خیلی سرد شده است. خیابانها خلوت بود. بچهها هم افطار اینجا بودند.