خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۷۰

 دوشنبه 19 اسفند |  4 رمضان 1412 9 مارس 1992

 

[آقای سید رضی حسینی]، نماینده لامرد آمد. تقاضاهایی برای عمران حوزه انتخابیه‌اش داشت و از درگیریهای رقبایش در لامرد شکایت داشت؛ این درگیری‌ها، منجر به زد وخورد هم شده است.

آقای [محمدرضا] شفیعی، نماینده فومن آمد و برای امور عمرانی و جبران خسارات زلزله استمداد کرد. از جمعی از مخالفانش که شلوغ میکنند، شکایت نمود.

آقای [محمد] سعیدیکیا، [وزیر راه و ترابری] آمد. گزارش کار داد و مشکل اختلافات آقایان [علی محمد] نوریان، [رئیس سازمان هواپیمایی کشوری] و [حسن] شفتی، [مدیرعامل شرکت هما] در امور هواپیمایی را گفت و چارهجویی کرد.

[آقای ژرژ واکوو]، وزیر امور خارجه قبرس آمد. از بالا رفتن موفقیت ترکیه به خاطر سرپل شدن برای نفوذ غربی‌ها در جمهوریهای مسلمان نشین شوروی اظهار نگرانی کرد که ممکن است به همین جهت، غربی‌ها در مسئله قبرس به ترکیه امتیاز بدهند. برای امکان همکاری قبرس با جمهوری‌ها از ما استمداد کرد. نگران است که آن‌ها تحت تأثیر ترکیه، قبرس شمالی را به رسمیت بشناسند.

آقای مسیح مهاجری، [مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور] آمد. گزارش سفر به لبنان را داد. پیشنهاد تقویت حزبالله را داشت و نیز خواستار تقویت نیروهای اسلامی در دانشگاهها و توجه به توصیههایش در مسئله شاهرود شد.

 ظهر، محسن برای راه انداختن کامپیوتر مربوط به گزارش‌های انتخابات آمد. عصر شورای اقتصاد جلسه داشت. درباره نحوه توزیع کالاهای رقابتی بحث شد و ناتمام ماند. در گزارشها، صراحت آمریکا در مورد کشتی کره شمالی مورد توجه است و جالب است که آن کشتی که آن‌ها میگویند، مربوط به ایران نیست و آن کشتی که مربوط به ایران است، چیز دیگری است. کشتی مربوط به سوریه هم به ایران رسیده است. امروز در تهران و بسیاری از نقاط دیگر کشور، برف زیادی باریده است.