خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۷۰

دوشنبه 12 اسفند |  27 شعبان 1412 2 مارس 1992

 

ساعت هفت و ربع در دفترم بودم. تا ساعت هشت صبح کارهای عقب مانده انجام شد. به جلسه مجلس خبرگان رفتم. تا ظهر کار کردیم؛ با یک تنفس کوتاه. قرار شد از این به بعد، حداقل مدت اجلاسیههای سالانه دو روز باشد؛ قبلاً پنج روز بود که معمولاً عمل نمیشد.

تا ساعت چهار بعد از ظهر، کارهای دفتر را انجام دادم. برای شرکت در ملاقات آقای سام نجوما به دفتر رهبری رفتم؛ مشکلش بود روی زمین بنشیند و وقتی که نشست، یک پای خود را دراز کرد. مذاکرات کوتاهی داشتند.

سپس او رفت و من با آیت‌الله خامنهای درباره جلسه خبرگان و مسائل موسیقی و... مذاکراتی داشتیم. قرار شد در دفتر رهبری، یک اتاق با صندلی مهیا شود که در ملاقاتهای خارجی، مشکلی شبیه امروز پیش نیاید. اعضای مجلس خبرگان برای ملاقات رهبری آمدند. آقای مشکینی و آیت‌الله خامنهای صحبتهای کوتاهی کردند؛ مطلب مهمی نداشتند.

به دفترم رفتم و کارها را انجام دادم. دکتر [مصطفی] معین، [وزیر فرهنگ و آموزش عالی]، تلفنی از نحوه برخوردهای دانشجویان و بعضی اساتید دانشگاه خواجه نصیر طوسی با رئیس جدید، شکایت و چارهجویی کرد.

برای بدرقه رئیس‌جمهور نامیبیا به فرودگاه رفتیم. مصاحبهای انجام شد[1] و پس از امضا و مبادله توافق‌نامهها و بدرقه رسمی، با هواپیمای ما به هندوستان پرواز کردند. از فرودگاه به خانه آمدم. به خاطر نمایشگاه، خیابانها شلوغ بود.

 

 

[1] - رجوع‌کنید ← کتاب «هاشمی‌رفسنجانی، مصاحبه‌های‌سال 1370»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1392.