خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۷۰

چهارشنبه 23 بهمن |  8 شعبان 1412 12 فوریه 1992

 

 در راه دفتر، به اصرار فاطی، از نمایشگاه تشخص زن بازدید کردم؛ خوب است. دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] برای امور دانشگاه آزاد اسلامی آمد و مطابق معمول کمک خواست و از دکتر [مصطفی] معین، [وزیر فرهنگ و آموزش عالی] شکایت کرد.

 دکتر [محمدعلی] نجفی، [وزیر آموزش و پرورش] و محسن آمدند. درخصوص استفاده از نیروهای آموزش و پرورش برای بازرسی سرّی در انتخابات [مجلس چهارم]، زیر نظر دفتر بازرسی ویژه [رئیس‌جمهور]، مذاکره شد. سپس محسن، مسائل شرکت دریاپای را مطرح کرد.

آقای حمید وهاب زاده آمد. درخواست داشت، فکری برای بخشی از نیروهای کیفی در سازمان انرژی اتمی، من‌جمله خودش بشود؛ به خاطر رکود صنعت فعال نیستند. آقای [حمید] میرزاده برای امور بازسازی آمد و مسئله جایگزینی لنج‌های از دست رفته در اروند را گفت. برای امتحان دوره دکتری، عازم استرالیا است.

آقای [حسین] محلوجی آمد. گزارش وضع فولاد را داد و برای هماهنگی بین وزرا صحبت کرد و اجازه گرفت که از مهدی برای بعضی امور وزارت در استرالیا استفاده بشود؛ گفتم تا حدی که مزاحم تحصیلش نباشد. از نمایشگاه طرح مدالها و نشانها که دفتر تهیه کرده بود، بازدید کردم و انتخاب نمودم.

عصر هیئت دولت جلسه داشت. حداقل مزد کارگران، با 25 درصد رشد مشخص شد. دیشب جامعه روحانیت مبارز در دفترم جلسه داشت. لیست نامزدهای انتخابات بررسی شد.