خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۷۰

دوشنبه 2 اردیبهشت |  7 شوال 1411 22 آوریل 1991

 

ساعت هفت و نیم صبح به دفترم رسیدم. [آقای محمد علی نجفی]، وزیر آموزش و پرورش و مدیران آمدند. گزارش کار دادند. من هم صحبت کردم؛ تحسین کردم و از طرح استیضاح در مجلس اظهار تأسف نمودم[1].

عقد ازدواج یکی از رزمندگان کرمانی را بستم. آقایان [علی اکبر] ناطق نوری و [محمدرضا] باهنر آمدند و راجع به انتخابات آینده صحبت کردند. سفیر جدید فرانسه، برای تقدیم استوارنامه آمد؛ گرم گرفتم. [آقای علی‌اکبر طاهایی]، نماینده تُنکابن آمد و برای حوزه انتخابیه‌اش کمک گرفت. دکتر [حسن] حبیبی، [معاون اول رئیس‌جمهور] برای امور جاری و بحث درباره تعیین سخنگوی دولت آمد.

عصر آقای [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نیرو]، برای مشورت در مورد قیمت جدید برق آمد. شورای اقتصاد جلسه داشت. صحبت درباره نرخ ارزها بود که ناتمام ماند.

 

 

[1] - در این ملاقات که معاونین، مشاورین، مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و مدیران کل دفاتر ستادی حضور داشتند، آقای هاشمی ضمن قدردانی از مسئولان آموزش و پرورش برای ارتقای سطح علمی معلمان، اظهارامیدواری کرد که وضع زندگی معلمان بهبود یابد. رییس‌جمهور از طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی اظهار تاسف کرد و گفت: «این امر ممکن است موجب تضعیف روحیه مدیران این وزارتخانه شود.» آقای هاشمی در عین حال مساله استیضاح را یک حق طبیعی نمایندگان مجلس ذکر کرد و گفت: «نمایندگان مجلس، باید حقوق خود را اعمال کنند و این به نفع مردم نیز هست و ما نباید از این امر نگران باشیم و من انتظار دارم اکثریت نمایندگان مجلس که افرادی دلسوز هستند، طرح ها و برنامه های وسیع این وزارتخانه را با داشتن 5/14 میلیون دانش آموز و بیش از 700 هزار معلم ببینند. با اعمال نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دستگاه های اجرایی بیشتر دقت خواهند کرد و باید با همکاری، اتحاد و استفاده از تمامی نیروها در راه اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم.»