خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۷۰

سه شنبه 8 بهمن |  22 رجب 1412 28 ژانویه 1992

 

دکتر ولایتی، [وزیر امور خارجه] و نمایندگیهای واقع در کشورهای خلیج فارس آمدند. گزارش و جمع‌بندی کارها را در جهت تحسین روابط دادند. بالاخره به این نتیجه رسیدهاند که راه ممکن، توسعه روابط دو جانبه با هر یک از آن‌ها است و همکاری دسته جمعی با شورا مشکل است؛ پذیرفتم و گفتم در جهت اصلاح قیمت نفت و حضور بیشتر در آن کشورها عمل شود.

آقای [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نیرو] آمد و گفت مصریها برای ایجاد روابط اصرار دارند. آقای طباطبایی، شرح حال آقای [سید ابوالقاسم] خویی را داد و خواست که در صحبتی، اسمی از ایشان ببرم و احترام کنم. آقای [شیخ عباس] پورمحمدی از رفسنجان آمد و خواستار تشویق محسن یا محمود [هاشمی] برای کاندیدا شدن در رفسنجان شد؛ قولی ندادم. قبلاً قرار بود خودش نامزد شود، اما منصرف شده است.

آقای [ابوالفضل] توکلیبینا آمد. پیشنهاد تأسیس کارخانههای نان ماشینی برای حل مشکل نان و کمک به اصلاح ساختار محله اسلام‌آباد کرج داشت. آقای [سراج الدین] کازرونی، [وزیر مسکن و شهرسازی] آمد. راجع به اصلاح آییننامه واگذاری زمین صحبت شد. سلمانی برای اصلاح آمد.

عصر [آقای فرج بن غانم]، وزیر برنامه [و توسعه] یمن را دیدم. صحبت در مورد توسعه روابط بود. شب شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. ساعت نُه شب به خانه آمدم. اکبر صفریان آمد. راجع به مسئولیت مس سرچشمه صحبت شد. آقای اصلانی در اثر اختلاف با آقای کلاهدوز کنار گذاشته شده است.