خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۷۰

چهارشنبه 2 بهمن |  16 رجب 1412 22 ژانویه 1992

 

 جمعی از مدیران سازمان اقتصادی بنیاد شهید آمدند و گزارش وضع کارخانهها وکشاورزی و دامداری را دادند؛ حدود بیست میلیارد تومان گردش کار و حدود بیست میلیارد ریال سود دارند. برایشان صحبت طولانی نمودم.[1]

 آقای [رضا] امراللهی، [رئیس سازمان انرژی اتمی] برای کار تأسیس نیروگاه از طرف روسها و کمک گرفتن آمد. گزارش امور سازمان را داد. آقای [حمید] میرزاده، برای امور بازسازی و مصارف ارزی و سفر به استرالیا آمد. اعضای ستاد [برگزاری] نماز جمعه آمدند. گزارش کار و نیازها را دادند؛ تشویق‌شان کردم. درباره ساخت مصلی و اقدامات مؤثر برای شرکت بیشتر مردم در نماز جمعه صحبت شد. ظهر عفت و فاطی ناهار را در نهاد خوردند و رفتند.

عصر هیئت دولت تا ساعت هشت و نیم شب جلسه داشت. به خانه آمدم. بستگان مهمان‌مان بودند.

 

[1] - در بخشی از این سخنرانی آمده است: «سازمان اقتصادی بنیاد شهید، متعلق به‌انقلاب اسلامی و خانواده‌های شهداست و هر خدمتی برای مراعات حقوق، منافع و مصالح خانواده‌های معظم شهدا، خدمت به‌انقلاب است. توفیق این بنیاد، توفیق انقلاب و آبروی جامعه است. ما می‌بایستی صنایع و محصولات خود را به کیفیت خوبی برسانیم و محصولات ایرانی باید در سراسر دنیا معرفی شوند و بازارهای بیشتری داشته باشیم. کشور ایران با قرار گرفتن در منطقه بسیار مهمی از دنیا می‌تواند به سهولت کارهای خود را صادر کند و ما می‌بایستی همراه با حضور فرهنگی، حضور اقتصادی نیز داشته باشیم.» رجوع‌کنید ← کتاب «هاشمی‌رفسنجانی، سخنرانی‌های‌سال 1370»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1392.