خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۷۰

سه شنبه 12 آذر |  25 جمادی الاول 1412 3 دسامبر 1991

 

 آقای [محمدحسن] زورق، [عضو شورای سیاستگزاری سازمان صدا و سیما] آمد و تحلیلی از وضع تبلیغات کشور داد. معتقد است تبلیغات ضعیف و تسلط بر رسانهها ناکافی و شیطنتهای تبلیغی زیاد است و نمونه‌هایی را گفت و نتایج تحقیقات در این باره را توضیح داد. قرار شد سازمانی با مدیریت او برای جبران این ضعف و دادن خوراک و اطلاعات و نظارت به رسانهها درست شود.

 آقای [سیدابوالفضل] موسوی تبریزی، دادستان کل کشور آمد و گزارش سفر به آذربایجان شوروی را داد؛ از نفود ایران در افکار عمومی آنجا راضی است. از ضعف عملکرد کنسولگری ما گفت. برای تأسیس مهدکودک برای خانوادههایی که مادران آن‌ها زندانی میشوند، کمک خواست.

آقای [حمید] معیر، سفیر جدیدمان در کنیا آمد و نظرات خوبی در مورد آفریقا داد. هیئت امنای کتابخانه ملی جلسه داشت. مصوباتی در جهت اصلاح امور کتابخانه و فعال شدن آن داشتیم.

عصر مسئولان، نمایندگان و امام‌جمعه یزد به همراه آقایان نوربخش، زنگنه و عادلی، [وزیران امور اقتصادی و دارایی و نیرو و رئیس بانک مرکزی]، برای مسئله انتقال آب از زاینده رود به یزد آمدند. قرار شد مردم یزد، پنج میلیارد تومان کمک کنند و بقیه هزینهها به‌عهده دولت باشد.

شب شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. رئیس جهاد [دانشگاهی] انتخاب و آییننامه مدیریت اصلاح شد. شب، برای انجام کارهای عقب مانده، در دفترم ماندم.