خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • سه شنبه ۵ آذر ۱۳۷۰

سه شنبه 5 آذر |  18 جمادی الاول 1412 26 نوامبر 1991

 

 آقای [عباسعلی] وکیلی، [رئیس ستاد رسیدگی به امور آزادگان] آمد. گزارش امور آزادگان را داد و برای تهیه زمین مسکن آزادگان اعتبار زیادی خواست و برای ستاد اتومبیل تقاضا کرد.

آقای [اصغر] ابراهیمی، مدیرعامل شرکت متروی تهران آمد و گزارش پیشرفت کار مترو را داد. مدعی است خط میرداماد به قورخانه [= میدان امام خمینی (ره)] و از قورخانه به غرب تهران تونل تمام شده و خط دوم تا آخر سال تمام میشود. مشغول ریل گذاری‌ و ساخت ایستگاهها هستند. نتیجه پیشنهادهای مناقصه را آورد؛ در مجموع شوروی از همه ارزانتر است و چین هنوز معلوم نیست. گفت چین معمولاً قول میدهد و عمل نمیکند. باور کردنی نیست که تمام شود. برای نیازهای ریالی و همچنین برای ساخت تونل زیر علم‌کوه، برای استفاده از معدن سنگ کلاردشت استمداد کرد.

 آقای [سید منصور] رضوی برای مسائل خانوادگی آمد. محسن [هاشمی، رئیس دفتر بازرسی رئیس‌جمهور]، برای گزارش بازرسی از شرکت راه‌آهن و سئوال درباره سفر به آلمان آمد.

ظهر عفت و خانم مطهری، ناهار در نهاد بودند. عصر جمعی از نمایندگان استان فارس و مسئولان این استان در تهران آمدند و برای تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی استان استمداد کردند.

شب شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز جلسه داشت. درباره انتخابات مجلس و جلسه مشترک با روحانیون مبارز مذاکره شد. دکتر جزایری آمد و برای قبول کمک خیامی [= صاحب کارخانه ایران ناسیونال، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی]، برای تکمیل بیمارستانی که قبل از انقلاب در مشهد ساخته شده و ناتمام مانده است، مشورت کرد؛ موافقت کردم.