خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۷۰

 دوشنبه 29 مهر |  12 ربیع الثانی 1412 21 اکتبر 1991

 

 تا ساعت نُه صبح، همه کارهای مانده دیشب را انجام دادم. از نُه صبح تا ظهر، مرتباً نمایندگان مجلس آمدند. آقای [سیدفخرالدین] هاشمی، نماینده جهرم وآقای [سیدمصطفی] فارغ، نماینده دزفول و نیز آقای بریانک، نماینده اهواز، برای حوزه انتخابیه خود کمکهای عمرانی خواستند.

آقای [سید محمد] اصغری، [مدیر] مسئول کیهان، برای [موسسه] کیهان کمک ارزی و مصاحبه خواست. آقای [عباس] شیبانی، [نماینده تهران]، برای بیمارستان سینا و آقای دکتر فروتن برای بیمارستانی در حال ساخت، مصالح ساختمانی خواستند.

آقایان مجید انصاری، [حسین] جاویدی و [محمدجواد] کشمیری آمدند و برای مدرسه کرمانیها [در حوزه علمیه قم] کمک خواستند. به دادستان انقلاب گفتم پرونده حسامالدینی را مختومه کنند.

عصر آقای [غلامرضا] آقازاده، [وزیر نفت] آمد و گزارش وضع صادرات نفت را داد. شورای اقتصاد جلسه داشت. تصویب شد که صدور آهن قراضه و چُدن، به خاطر نیازهای داخلی، ممنوع شود. در این جلسه قیمت تراکتور سنگین هم معلوم شد.

تا ساعت هفت و نیم شب کار کردم. سپس برای بازدید نمایشگاه ابزار حفاظتی سپاه پاسداران، شامل وسایل استراق سمع و انفجار و ابزار کشف اینها و خنثی‌کننده‌های مواد انفجاری رفتم. دیروقت به خانه رسیدم.