خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۷۰

سه شنبه 16 مهر |  28 ربیع الاول 1412 8 اکتبر 1991

 

 ساعت هفت و نیم به دفترم رسیدم. تا ساعت نُه صبح کارها انجام شد. [محمد سعیدی کیا]، وزیر راه و ترابری و معاونان آمدند. گزارش پیشرفت کار راهآهن بافق- بندرعباس و نیازها را دادند؛ تا نیمه سال آینده، مسیر تا حاجیآباد و تا سال 1372 تا بندرعباس، عملیاتی میشود.

آقای [رضا] امراللهی، [رئیس سازمان انرژی اتمی] آمد. درباره پروژهها و خریدها گزارش داد و مشکلات و نیازها را گفت. در بین بازرسان آژانس بینالمللی [انرژی اتمی]، دو نفر آمریکایی و یک نفر مصری است؛ گفتم آمریکاییها و مصریها را نپذیرند.

آقای لواسانی، رئیس کمیسیون عفو زندانیها آمد. کیفیت تهیه لیست عفویها را گفت و در مورد هماهنگ کردن با ستاد مبارزه با مواد مخدر [ریاست جمهوری]، برای زندانیان این بخش استمداد کرد. دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] و سپاهیها و ستادکل [نیروهای مسلح] و وزیر دفاع آمدند. راجع به معاملات با کره شمالی، مذاکره و تصمیمگیری شد.

عصر [آقای مراد نیازف]، رئیس‌جمهور ترکمنستان شوروی آمد. نامه آقای [میخاییل] گورباچف را آورد و خواستار همکاری با ایران در ساخت سدهای اترک و هریررود و ساخت راه آهن تجن ـ مشهد، شرکت مشترک حمل و نقل، ایجاد چند کانال تردد دو کشور و مبادلات بازرگانی شد.

آقای [محمدحسن] شجاعیفرد، بازرس شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد و گزارش مسائل دانشگاه شهید بهشتی را گفت. شب شورا جلسه داشت. در راه خانه به بیمارستان اختر رفتم. دکتر سعید [لاهوتی][1]، دندانم را اصلاح کرد.

 

 

[1] - دکتر سعید لاهوتی و دکتر حمید لاهوتی، دامادهای آقای هاشمی هستند.