خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • شنبه ۲ شهریور ۱۳۷۰

شنبه 2 شهریور |  13 صفر 1412 24 آگوست 1991

 

 ساعت هشت و نیم صبح به دفترم رسیدم. تا ساعت ده گزارش‌ها را دیدم. با صداوسیما و مطبوعات مصاحبه داشتم؛ اقدامات دولت را به مناسبت «هفته دولت» تشریح کردم و به سئوالات جواب دادم؛ یک ساعت و سه ربع طول کشید[1]. آقای ‍[جلیل] بشارتی، مسئول دفتر مناطق محروم [ریاست جمهوری] آمد. گزارش سفر همراه آیت الله خامنه‌ای، [به استان بوشهر] را داد و تعهدات را آورد؛ امضا کردم.

عصر جلسه شورای عالی امنیت را در دفتر رهبری تشکیل دادیم. درباره مشکلات فرهنگی و تهاجمات سازمان داده شده علیه انقلاب مذاکره شد. قبل از جلسه با آیت‌الله خامنه‌ای درباره آثار سفر ایشان و مسائل شوروی و موضوعات داخلی مذاکره داشتیم. سر شب، با احمد آقا و ایشان جلسه داشتیم. درباره مسائل فلسطین و شوروی مذاکره کردیم. شب به خانه آمدم.

 

 

[1] - در این مصاحبه آمده است: «بنده به عنوان مسئول اجرایی کشور و منتخب و امین مردم از اقدام های انجام شده بسیار راضی هستم؛ چرا که برای حل مشکلات موجود تا حد امکان به سوی صلاح کشور حرکت کرده ایم که این فقط کار دولت نبوده و به رهنمودهای امام راحل، سیاستگزاری رهبری، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، نهادها و مردم وابسته است.» متن کامل این مصاحبه، به جهت اهمیت، در بخش ضمایم همین کتاب درج شده است.