خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۷۰

پنج‌شنبه 10 مرداد |  20 محرم 1412 1 آگوست 1991

 

 [آقای حسین نصیری]، رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، در مورد سیاست خبری نظرخواهی کرد و سپس گزارش سفر به چین را داد. مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. تعزیراتِ تخلفات در امور سجلّی تصویب شد. همچنین مسئله وکالت در دادگاه‌ها که مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان است، مورد بحث قرار گرفت ولی ناتمام ماند. خانواده، ناهار به دفترم آمده بودند.

عصر دکتر [علی اکبر] ولایتی آمد. در مورد سفر به ترکیه و شرکت در اجتماع وزرای امورخارجه کشورهای اسلامی و مسائل قابل طرح در آنجا مذاکره کردیم. قرار شد با پیشنهاد محکومیت دولت عراق همراهی کنند. همچنین قرار شد در مسئله فلسطین تحرک دیپلماتیک داشته باشیم.[1] به خانه آمدم. تنها بودم. وقت به استراحت گذشت.

 

 

[1] - «یاسر عرفات» رهبر فقید سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، در این روز، در نامه‌ای به آقای هاشمی نوشت: «آمریکا تحت شعار فریبنده صلح، قصد دارد فقط مشکلات اسراییل در ارتباط با اعراب را حل کند و نه مشکلات فلسطینیان را. آقای عرفات در این پیام، صلح پیشنهادی از سوی آمریکا را ضداسلام، اعراب و به ویژه فلسطین (Äخواند و از آقای هاشمی خواست، همچنان در دفاع از حقوق ملت فلسطین بکوشد. متن کامل این نامه در بخش ضمایم همین کتاب آمده است.