خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۷۰

یکشنبه 30 تیر |  9 محرم 1412 21 جولای 1991

 

 با هلی‌کوپتر به سد لتیان آمدیم. بچه‌ها هم تا ظهر کم‌کم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم؛ بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد؛ گرچه آسان است. آب لتیان پایین‌تر از سطح آن در سال گذشته است.

یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت هشت امروز، زلزله‌ای به قدرت 8/6 ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده و یا از خانه بیرون رفته‌اند. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست؛ گرچه خودم اصلاً قبول ندارم؛ فقط به خاطر بچه‌ها آمدم.

حدود ساعت هشت، بیرون از ساختمان و در تراس کنار باغچه نشسته بودیم. همان لحظه از دفتر، تلفنی خبر دادند که دولت چین، رسماً اعتبار این پیش‌بینی را منکر شده وگفته است که ما چنین دانشمندی نداریم.

طبق تحقیق سفارت خودمان، او یک کارگر کارخانه چین است و تعادل ندارد. یک بار هم چنین پیش‌بینی را درباره زلزله در انگلیس برای سفارت این کشور فرستاده است؛ گرچه ما از پیش، در خبرها گفته بودیم که این پیش‌بینی اعتبار علمی ندارد، ولی به‌هرحال مردم نگران بودند و اگر نتیجه تحقیق سفارت، زودتر رسیده بود، بهتر بود. [آقای غلامحسین کرباسچی]، شهردارتهران، خبر داد که اکثر مردم بیرون از خانه‌اند. گفتم همین خبر را از صداوسیما بخوانند.