خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۷۰

چهارشنبه 19 تیر |  27 ذیحجه 1411 10 جولای 1991

 

 صبح دکتر [عباس] شیبانی، [نماینده تهران]‌آمد. مطابق معمول، ظرف دو دقیقه تذکراتی درباره گرانی و رشت داد. [آقای محمد سعیدی کیا]، وزیر راه و ترابری آمد. گزارش پیشرفت کار راه‌آهن بندرعباس و بندر امام را داد و برای پشتیبانی اجرای طرح‌ها و حمل و نقل استمداد کرد.

آقای الهی آمد. به خاطر اینکه زبان انگلیسی بلد است، درخواست کار در خارج از کشور نمود. آقای [محمدرضا] عباسی‌فرد، رئیس دیوان عدالت اداری آمد. وضع دیوان را توضیح داد و کمک من را خواست. برای انجام انتخابات، بر لزوم بی‌طرفی مأموران وزارت کشور تأکید داشت.

[آقای کازرونی]، وزیر مسکن و شهرسازی با فرماندار قم آمدند. طرح اصلاح منطقه حرم [حضرت معصومه (س)] شهر قم را آوردند و برای اجرای آن استمداد کردند. سپس فرماندار قم در مورد مخالفت‌های آقای [احمد] آذری [قمی] گلایه کرد؛ توصیه به خودداری نمودم. وزیر مسکن، درباره برنامه مسکن و عوارض زیاد شهرداری و سرمایه‌گذاری خارجی در امر مسکن صحبت کرد و از نیاز به درآمد شخصی بیشتر، برای تأمین زندگی گفت. حقوق وزارت، کفاف زندگی را نمی‌کند و عقب افتاده است.

دکتر ولایتی، [وزیر امور خارجه]، تلفنی اطلاع داد هیئت فرانسوی که به ایران آمده، با نظر ایران موافقت کرده است. برای اصلاح وضع تشریفات میهمانان مهم خارجی استمداد کرد. عصر در دفترم ماندم. کارها را انجام دادم. به جلسه هیئت دولت نرفتم و قبل از غروب به خانه آمدم.