خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1370؛ کتاب سازندگی و شکوفایی

  • چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۷۰

چهارشنبه 12 تیر |  20 ذیحجه 1411 3 جولای 1991

 

 جمعی از قاریان قرآن زن و مرد و کودک از مشهد و سازمان هلال‌احمر آمدند. بچه‌ها برنامه اجرا کردند. برایشان صحبت کردم.[1] آقای [حمید] میرزاده، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور]، برای امور ارز و کارهای جاری آمد.

شورای عالی اداری جلسه داشت. درباره واگذاری بخشی از اختیارات مرکز به استان‌ها و شهرستان‌ها مذاکره و تصمیم‌گیری شد. عصر در جلسه هیئت دولت شرکت کردم. گزارش بالا آمدن آب دریای خزر و همچنین موضوع امکانات موجود نزد جهادسازندگی از ارگان‌های دیگر، در دستور بود.

زودتر به دفترم برگشتم. دکتر ولایتی از پاریس تلفن کرد و برای امضای توافق‌نامه اجازه خواست؛ گفتم در صورت تأیید کارشناسان امضاء نماید. گفت دعوتم از آقای [فرانسوا] میتران، رئیس‌جمهور فرانسه، برای سفر به ایران پذیرفته شده و اعلان شده است. مغرب به خانه رسیدم.

 

[1] - در بخشی از این سخنرانی آمده است: «هرگونه برخورد هنرمندانه با قرآن کریم، جوانان را بیشتر به‌این کتاب جذب می‌کند. قرآن اثرات مطلوبی در زندگی شخصی انسان دارد و آرامش و معنویت در انسان ایجاد می‌کند و حافظ انسان در مواقع بحرانی و دشوار زندگی است. برقراری هرگونه برنامه‌های آموزشی قرآن برای جوانان کشور بخصوص بانوان قابل تمجید است، زیرا نزدیکی با این کتاب آسمانی، رشد و سعادت را در انسان بروز می‌دهد.» رجوع‌کنید ← کتاب «هاشمی‌رفسنجانی، سخنرانی‌های‌سال 1370»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1392.